Artykuł sponsorowany

Cechy, jakimi powinny wyróżniać się witryny sklepowe

Cechy, jakimi powinny wyróżniać się witryny sklepowe

W centrach handlowych aż roi się od ogromnych, przeszklonych, przyciągających uwagę witryn sklepowych. To fantastyczne narzędzie do prezentacji nowych produktów i zademonstrowania osobowości marki. Pierwszym ich zadaniem jest to, aby przyciągały klientów do sklepu i generowały sprzedaż. Niektórzy twierdzą, że witryna jest wizytówką marki. Jakie cechy powinny ją wyróżniać? O tym w poniższym artykule.

Postaw na oryginalność

Witryna sklepowa musi spełniać szereg zadań. Najpierw należy dostosować jej wygląd i hasło reklamowe czy grafikę do grupy docelowej. Może to być nawiązanie do nowej linii lub wyprzedaży oferowanej przez markę, ale warto spojrzeć na to znacznie szerzej. Na przykład możesz zaprezentować powiązania z lokalnymi wydarzeniami lub wyjątkowymi kampaniami prowadzonymi w centrach handlowych. Większość dużych sieci przestrzega ścisłych wytycznych dotyczących projektowania witryn sklepowych i standaryzuje je, aby dopasować się do obowiązujących trendów. Tutaj globalne procedury mają niestety pierwszeństwo. Warto jednak wyróżnić się i spróbować czegoś innego w przypadku mniejszych sieci lub pojedynczych salonów. Poza reklamą ważna jest także wytrzymałość zastosowanego do wyrobu witryny materiału. Solidne konstrukcje proponuje krakowska firma Alukon, w której można zamówić nie tylko witryny, ale także i ścianki aluminiowe. Połączenie trwałości i dopasowanej do grupy docelowej reklamy to prosta droga do sukcesu.

Czym powinna wyróżniać się witryna sklepowa?

Witryna sklepowa jest czymś więcej niż tylko nośnikiem reklamy. Jako wizualna reprezentacja całego punktu sprzedaży jest bardzo ważna. Według badań odgrywa znaczącą rolę w tym, jak ludzie podchodzą do marki i ostatecznie decyduje o tym, czy wejdą i skorzystają z jej oferty. Niezależnie od rodzaju funkcji, każda ekspozycja powinna wyróżniać się na tle otaczających ją obiektów. Jakie zadania zatem musi spełniać witryna sklepowa?

Przede wszystkim:

  • zachęcać do skorzystania z oferty,

  • przekonywać o korzyściach,

  • przypominać o ważnych wydarzeniach – świętach, wyprzedażach,

  • informować o aktualnych promocjach.

Projektowaniem witryn sklepowych zazwyczaj zajmują się profesjonaliści znający trendy i potrzeby konsumentów. Eksperci ci śledzą szereg czynników, które mają głęboki wpływ na odbiór reklamy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.