Cechy, jakimi powinny wyróżniać się witryny sklepowe
W centrach handlowych aż roi się od ogromnych, przeszklonych, przyciągających uwagę witryn sklepowych. To fantastyczne narzędzie do prezentacji nowych produktów i zademonstrowania osobowości marki. Pierwszym ich zadaniem jest to, aby przyciągały klientów do sklepu i generowały sprzedaż. Niektórzy twierdzą, że witryna jest wizytówką marki. Jakie cechy powinny ją wyróżniać? O tym w poniższym artykule.
Postaw na oryginalność
Witryna sklepowa musi spełniać szereg zadań. Najpierw należy dostosować jej wygląd i hasło reklamowe czy grafikę do grupy docelowej. Może to być nawiązanie do nowej linii lub wyprzedaży oferowanej przez markę, ale warto spojrzeć na to znacznie szerzej. Na przykład możesz zaprezentować powiązania z lokalnymi wydarzeniami lub wyjątkowymi kampaniami prowadzonymi w centrach handlowych. Większość dużych sieci przestrzega ścisłych wytycznych dotyczących projektowania witryn sklepowych i standaryzuje je, aby dopasować się do obowiązujących trendów. Tutaj globalne procedury mają niestety pierwszeństwo. Warto jednak wyróżnić się i spróbować czegoś innego w przypadku mniejszych sieci lub pojedynczych salonów. Poza reklamą ważna jest także wytrzymałość zastosowanego do wyrobu witryny materiału. Solidne konstrukcje proponuje krakowska firma Alukon, w której można zamówić nie tylko witryny, ale także i ścianki aluminiowe. Połączenie trwałości i dopasowanej do grupy docelowej reklamy to prosta droga do sukcesu.
Czym powinna wyróżniać się witryna sklepowa?
Witryna sklepowa jest czymś więcej niż tylko nośnikiem reklamy. Jako wizualna reprezentacja całego punktu sprzedaży jest bardzo ważna. Według badań odgrywa znaczącą rolę w tym, jak ludzie podchodzą do marki i ostatecznie decyduje o tym, czy wejdą i skorzystają z jej oferty. Niezależnie od rodzaju funkcji, każda ekspozycja powinna wyróżniać się na tle otaczających ją obiektów. Jakie zadania zatem musi spełniać witryna sklepowa?
Przede wszystkim:
zachęcać do skorzystania z oferty,
przekonywać o korzyściach,
przypominać o ważnych wydarzeniach – świętach, wyprzedażach,
informować o aktualnych promocjach.
Projektowaniem witryn sklepowych zazwyczaj zajmują się profesjonaliści znający trendy i potrzeby konsumentów. Eksperci ci śledzą szereg czynników, które mają głęboki wpływ na odbiór reklamy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana