Artykuł sponsorowany

Charakterystyka i zastosowanie druku wielkoformatowego

Charakterystyka i zastosowanie druku wielkoformatowego

Mimo obecnych w naszym życiu mediów elektronicznych nie słabnie zainteresowanie wydrukami papierowym lub dokonywanymi na podobnych materiałach. Przeważnie sprawa dotyczy wszelkich treści reklamowych, takich jak foldery, kalendarze i reklamy. Nośnikiem tych właśnie treści najczęściej bywają wydruki wielkoformatowe. Na czym dokładnie polega ten sposób drukowania i jakie ma w dzisiejszych czasach zastosowania?

Czym jest druk wielkoformatowy?

Druk wielkoformatowy to taka technologia drukarska, która umożliwia wyprodukowanie wszelkich materiałów poligraficznych na ogromnych płaszczyznach papierowych, foliowych lub na banerach. Do tego typu wydruków stosuje się kilka technologii. Przykładami może być druk solwentowy, gdzie wydruk pokrywa się trwałym laminatem, druk atramentowy z zastosowaniem atramentów wodnych lub pigmentowych albo druk lateksowy, który jest połączeniem obu metod.

Nowoczesne drukarnie, takie jak B&S PRINT, jako nośniki wydruków wielkoformatowych, wykorzystują różne materiały. To np. papier plakatowy, siatki mesh, folia monomerowa oraz banery laminowane i powlekane.

Gdzie druk wielkoformatowy znajduje zastosowanie?

Drukowanie wielkoformatowe jest stosowane głównie w reklamie. Wiele przedsiębiorstw decyduje się na taki sposób propagowania treści reklamowych. Wiadomo, że ten sposób jest o wiele tańszy niż wykonanie spotu reklamowego do odtwarzania w mediach. Ponadto taka reklama jest bardziej dostępna, a czas jej oddziaływania – ciągły. Poprzez to wszystko ma ona bardzo duży zasięg, zwłaszcza gdy przedstawiona jest na dużej powierzchni i umieszczona w ruchliwym miejscu.

Druk wielkoformatowy w reklamie ma tę zaletę, że jest zauważalny. Nie do dzisiaj wiadomo, że aby potencjalni klienci mogli zauważyć treść reklamy, musi ona być odpowiednio duża i przyciągająca uwagę. Treści na wydruku wielkoformatowym dociera do dużego grona odbiorców. Po prostu nie można tak dużego przekazu ominąć wzrokiem.

Jakie są inne zalety druku wielkoformatowego?

Druk wielkoformatowy nie dosyć, że przyciąga uwagę, to jeszcze jest wyjątkowo trwały, dzięki czemu widoczność treści reklamowych trwa dłużej. Wielkim atutem jest też głębia kolorów, dlatego reklama jest bardziej atrakcyjna. Zaletą nie do przecenienia jest też fakt, że jest ona tania, a zamontowanie takiej reklamy nie jest trudne.

Ponadto druk wielkoformatowy jest odporny na warunki atmosferyczne, zwłaszcza w tych przypadkach, gdy zostanie użyty laminat. Wtedy nie następuje żadna utrata kolorów na skutek wilgoci czy też promieniowania UV.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.