Co to jest kolportaż i na czym dokładnie polega?

Co to jest kolportaż i na czym dokładnie polega?

Dowiedz się, czym jest tradycyjny kolportaż. Jesteś redaktorem czasopisma? A może pracujesz w gazecie? Jeśli tak, to koniecznie przeczytaj nasz artykuł. Czy rozdawanie ulotek się opłaca? Jakie są jego rodzaje? Dowiedz się, ile kosztuje usługa u firmy kolportażowej. Gdzie i jak najlepiej go zlecić? Sprawdzamy w naszym artykule! Zdobądź wiedzę na temat kolportażu!

Co to jest tradycyjny kolportaż?

Kolportażem nazywa się rozprowadzanie wśród odbiorców:

  • prasy,
  • książek,
  • ulotek,
  • gadżetów firmowych.

Może być adresowy lub bezadresowy. Realizuje się go dzięki osobie kolportującej. Może być także usługą świadczoną. Rozdawanie ulotek przeprowadza się najczęściej:

  • na ulicach miast,
  • w centrach handlowych,
  • na targach.

Jakie są zalety roznoszenia ulotek?

Kolportaż to jedna z postaci marketingu bezpośredniego. Do głównych korzyści zalicza się dostarczenie bezpośrednio do rąk odbiorców informacji do przekazania. Powszechność działań sprawia, że markę można utrwalić w pamięci potencjalnych klientów.

Czym jest kolportaż ulotek i jakie wyróżnia się jego rodzaje?

Kolportaż ulotek oznacza ich roznoszenie. Sprowadza się do tego, co klasyczny kolportaż, a więc dostarczania drukowanych materiałów. W ten sposób reklamuje się usługi czy produkty. Polecany jest firmom chcącym zaprezentować klientom produkty. Wtedy najlepsze będą ulotki czy katalogi produktowe. Wyjątek stanowią ulotki informacyjne dotyczące danego regionu. Mogą zawierać informacje na temat zmian w organizacji ruchu, nowych połączeniach kolejowych czy darmowych wydarzeń publicznych. Ze względu na cel, miejsce oraz postać dystrybucji wyróżnia się kolportaż:

  • do rąk osób,
  • do skrzynek pocztowych,
  • do obiektów usługowych,
  • pod dany adres,
  • do stojaków na ulotki,
  • plakatów.

Gdzie najlepiej zlecić kolportaż i jak go zlecić?

Wystarczy, że za pomocą Internetu znajdziesz i porównasz ofertę firm kolportażowych. Wówczas zleć jej dystrybucję. Możesz także poprosić o pomoc przy projektowaniu ulotek. W ten sposób dowiesz się, co powinno się na nich znaleźć. Agencja wybierze także dane lokalizacje do roznoszenia przez kolporterów. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz czasu, ale też dotrzesz do większej liczby klientów.

Pierwszym krokiem pozwalającym na sprzedaż i kolportaż jest złożenie zamówienia z użyciem formularza na stronie WWW firmy. Potem otrzymuje się na e-maila potwierdzenie ceny oraz fakturę, jeśli jesteś nowym klientem. Niektóre firmy zajmujące się kolportażem wymagają dokonania przedpłaty całkowitej kwoty. Wszystko dlatego, że w ten sposób kontrahenta można uwiarygodnić. Przyszłe zamówienia będziesz mógł wtedy wysyłać poprzez formularz. Przedpłata nie będzie wymagana. Chociaż zlecenia są wykonywane na bieżąco, to jednak dystrybucja ulotek wymaga około 3-4 dni roboczych.

Ile kosztuje profesjonalny kolportaż?

Cena kolportażu ulotek w Warszawie lub innym mieście zależy od cennika. Zwykle usługi obejmują tereny miast, które są obsługiwane, jak również obszary pozamiejskie. Zwykle cena dla druków jest ustalana przy wadze do 50 gram. 51-100 gram oznacza doliczenie do kosztów dodatkowych procentów. W przypadku ponad 100 gram wycena jest indywidualna. W Internecie poza tym znajdziesz kalkulatory, które ułatwią Ci wycenienie usługi. W razie pytań możesz się skontaktować z firmą kolportażową telefonicznie czy mailowo. Zazwyczaj jednak nie przeprowadza się wyceny przez telefon.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.