Artykuł sponsorowany

Co wpływa na efektywność komunikacji w podcastach?

Co wpływa na efektywność komunikacji w podcastach?

Podcast jako rodzaj przekazu internetowego w formacie audio pozwala docierać do milionów odbiorców na całym świecie. Tematyka podcastów jest bardzo różnorodna i może przyjmować wiele form, m.in. dialogu lub monologu. Ich atrakcyjność zależy od umiejętności i predyspozycji autora podcastów, czy sposobu, w jaki przedstawi on poruszany temat. Sprawdźmy zatem, jak tworzyć ciekawe i angażujące podcasty, budujące naszą markę osobistą?

 

Od czego zacząć przygodę z nagrywaniem podcastów?

Rynek podcastów, podobnie jak innych form komunikacji internetowej rozwija się bardzo dynamicznie, a konkurencja jest ogromna. Dlatego, aby zaistnieć w świecie podcastów, trzeba się bardzo postarać. Po pierwsze należy dokładnie przemyśleć, czego będą dotyczyły nasze podcasty, ponieważ są to z reguły audycje cykliczne. Po drugie warto opracować formułę, według której będziemy nagrywali każdą audycję. Mając gotowy plan na podcast, powinniśmy przeanalizować własne predyspozycje. Chodzi głównie o głos i sposób posługiwania się nim. Osoby, którym brakuje doświadczenia, mogą skorzystać z profesjonalnych kursów oferowanych przez firmę ACTIO — Mowa Publiczna z Warszawy, która od ponad dwudziestu lat prowadzi szkolenia z zakresu wystąpień medialnych. Korzystają z nich dziennikarze, osoby publiczne, twórcy podcastów i wszyscy, dla których głos to narzędzie pracy.

 

O czym trzeba pamiętać, nagrywając podcasty?

Przy nagrywaniu podcastów ważne są trzy kwestie. Pierwsza to zaplecze techniczne. Warto dysponować odpowiednim pomieszczeniem, a także sprzętem rejestrującym, który pozwoli na tworzenie nagrań o wysokiej jakości. Druga to przygotowanie merytoryczne. Każdy twórca musi zadbać, aby przekazywane przez niego treści były nie tylko angażujące, ale także rzetelne. Dotyczy to zwłaszcza podcastów eksperckich. Ostatnia i najważniejsza kwestia to forma przekazu. Nie od dziś wiadomo, że największą skuteczność w podkastach odnoszą osoby, umiejące operować głosem. Nawet jeśli mamy głos o ciekawej i wpadającej w ucho barwie, ale nie czujemy się pewnie podczas wystąpień publicznych, nasze podcasty nie zyskają popularności. Dlatego warto poznać tajniki emisji głosu, czy logopedii medialnej, które pozwolą w pełni wykorzystać moc, drzemiącą w naszym głosie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.