Co wpływa na efektywność komunikacji w podcastach?
Podcast jako rodzaj przekazu internetowego w formacie audio pozwala docierać do milionów odbiorców na całym świecie. Tematyka podcastów jest bardzo różnorodna i może przyjmować wiele form, m.in. dialogu lub monologu. Ich atrakcyjność zależy od umiejętności i predyspozycji autora podcastów, czy sposobu, w jaki przedstawi on poruszany temat. Sprawdźmy zatem, jak tworzyć ciekawe i angażujące podcasty, budujące naszą markę osobistą?
Od czego zacząć przygodę z nagrywaniem podcastów?
Rynek podcastów, podobnie jak innych form komunikacji internetowej rozwija się bardzo dynamicznie, a konkurencja jest ogromna. Dlatego, aby zaistnieć w świecie podcastów, trzeba się bardzo postarać. Po pierwsze należy dokładnie przemyśleć, czego będą dotyczyły nasze podcasty, ponieważ są to z reguły audycje cykliczne. Po drugie warto opracować formułę, według której będziemy nagrywali każdą audycję. Mając gotowy plan na podcast, powinniśmy przeanalizować własne predyspozycje. Chodzi głównie o głos i sposób posługiwania się nim. Osoby, którym brakuje doświadczenia, mogą skorzystać z profesjonalnych kursów oferowanych przez firmę ACTIO — Mowa Publiczna z Warszawy, która od ponad dwudziestu lat prowadzi szkolenia z zakresu wystąpień medialnych. Korzystają z nich dziennikarze, osoby publiczne, twórcy podcastów i wszyscy, dla których głos to narzędzie pracy.
O czym trzeba pamiętać, nagrywając podcasty?
Przy nagrywaniu podcastów ważne są trzy kwestie. Pierwsza to zaplecze techniczne. Warto dysponować odpowiednim pomieszczeniem, a także sprzętem rejestrującym, który pozwoli na tworzenie nagrań o wysokiej jakości. Druga to przygotowanie merytoryczne. Każdy twórca musi zadbać, aby przekazywane przez niego treści były nie tylko angażujące, ale także rzetelne. Dotyczy to zwłaszcza podcastów eksperckich. Ostatnia i najważniejsza kwestia to forma przekazu. Nie od dziś wiadomo, że największą skuteczność w podkastach odnoszą osoby, umiejące operować głosem. Nawet jeśli mamy głos o ciekawej i wpadającej w ucho barwie, ale nie czujemy się pewnie podczas wystąpień publicznych, nasze podcasty nie zyskają popularności. Dlatego warto poznać tajniki emisji głosu, czy logopedii medialnej, które pozwolą w pełni wykorzystać moc, drzemiącą w naszym głosie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana