Artykuł sponsorowany

Czy cenę szkolenia pracowników można wliczyć w KUP?

Czy cenę szkolenia pracowników można wliczyć w KUP?

Jako przedsiębiorca z pewnością dbasz o rozwój firmy. Edukacja i podnoszenie kwalifikacji kadry to jeden ze sposobów polepszenia jej sytuacji. Sprawi, że Twoje przedsiębiorstwo stanie się bardziej konkurencyjne na rynku. Czy wydatki poniesione na szkolenia możesz wliczyć w koszty uzyskania przychodu? Sprawdź, co mówią na ten temat przepisy i dowiedz się, czy udokumentowane koszty szkoleń kadry da się ewidencjonować po stronie kosztów!

Czym są koszty uzyskania przychodu?

Zakres wydatków, które mogą być uznane za KUP, jest określony w obowiązujących przepisach. Kosztem uzyskania przychodu jest wydatek poniesiony przez przedsiębiorcę w celu uzyskania przychodów lub utrzymania ich źródła. Przykładem może być zakup komputera, remont biura, opłata rachunku za telefon służbowy. Szkolenia dla pracowników organizowane są przez przedsiębiorstwa, np. MBP szkolenia ubezpieczeniowe. Czy koszt wynikający z faktur VAT można uznać za KUP? Polskie prawo uznaje zasadność takiego postępowania. Pracodawca może zaliczyć wydatki poniesione na szkolenia pracowników do kosztów uzyskania przychodu. W ten sposób może on zmniejszyć swój dochód, co wpłynie na wysokość zobowiązań podatkowych.

Co to znaczy, że cena szkolenia może zostać zaliczona do kosztów?

Zaliczenie wydatków poniesionych na szkolenia pracowników do kosztów uzyskania przychodu oznacza, że przedsiębiorca ma prawo ewidencjonować je w rejestrze VAT zakupów i w KPiR. Są one wobec tego kwalifikowane jako koszty, w związku z czym zmniejszają podstawę opodatkowania. Właściciel firmy odlicza także VAT naliczony od VAT-u należnego, którego wysokość wynika ze sprzedaży towarów i usług.

Czy każde szkolenia można zaliczyć do KUP?

Istotną kwestią jest tematyka szkoleń pracowników. Musi ono być ściśle związane z rodzajem działalności firmy. Np. szkolenie pracowników z ubezpieczeń OC jest zasadne w przypadku firm ubezpieczeniowych. Warto o tym pamiętać i uwzględniać w kosztach tylko te kursy, które mają realny wpływ na działalność przedsiębiorstwa.

Wysyłanie pracowników na szkolenia to doskonały sposób na zdobycie nowych umiejętności, uzupełnienie informacji i aktualizację wiedzy. Pracodawca może zaliczyć ich koszty do KUP, jeśli tematyka jest bezpośrednio związana z profilem działalności firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.