Artykuł sponsorowany

Czy każdy produkt musi zawierać etykiety samoprzylepne z brajlem?

Czy każdy produkt musi zawierać etykiety samoprzylepne z brajlem?

Alfabet Brajla to system pisma dotykowego złożony z 63 znaków. Oznakowanie produktów oraz opisy na etykietach wykonane tym sposobem pojawiają się coraz częściej. Jest to związane ze zwiększającą się świadomością społeczeństwa na temat niepełnosprawności. Umieszczanie wypukłych symboli na opakowaniach stanowi ogromne ułatwienie dla osób niepełnosprawnych i w przyszłości może stać się jeszcze bardziej powszechne.

Jakie regulacje prawne opisują konieczność umieszczania etykiet tworzonych systemem Brajla?

Etykiety zawierające symbole Brajla pozwalają osobom niewidomym poczuć się swobodniej w przestrzeni publicznej, która coraz bardziej się do nich dostosowuje. Ukłonem w stronę niepełnosprawnych było wydanie Rozporządzenia przez Ministra Zdrowia w 2009 roku, według którego na etykietach produktów farmaceutycznych konieczne jest umieszczanie napisów w języku Brajla.

Mimo to obecnie ten sposób pisma dla wielu wciąż okazuje się być czymś niecodziennym. Przecież w systemie tym wydaje się między innymi książki, czasopisma, a nawet nuty. Dlaczego więc nie opisywać produktów za pomocą samoprzylepnych etykiet pisanych brajlem? Powodów może być kilka.

Pierwszym z nich jest fakt, że tekst zapisany alfabetem Brajla zajmuje znacznie więcej miejsca niż pismo tradycyjne. Kartka A4 zapisana zwykłymi słowami to aż 2,5 strony tekstu przetłumaczonego na język osób niewidomych lub niedowidzących. Może to być szczególnie kłopotliwe, zwłaszcza w przypadku produktów charakteryzujących się małymi rozmiarami.

Wiąże się to też z koniecznością poniesienia przez producenta dodatkowych kosztów, których pewnie wolałby uniknąć. Wyższa cena wynika z faktu, że wykonanie samoprzylepnych etykiet pisanych językiem Brajla wymaga ogromnej precyzji. Na ostateczną cenę wpływa rodzaj materiału, z jakiego zostaną wykonane oraz ich ilość.

Jak wykonuje się etykiety pisane albafetem Braila?

Opisy można wykonać na dwa sposoby. Pierwszy z nich polega na wykonaniu nakładki z folii transparentnej umieszczanej na wierzchu właściwej etykiety. Kolejna opcja uwzględnia stworzenie projektu klasycznej naklejki z nadrukiem oraz dodanie do niej dodatkowych znaków układających się zgodnie z zasadami pisowni alfabetu Brajla.

W sytuacji, gdy przedsiębiorstwo zdecyduje się na umieszczenie oznaczeń dotykowych na opakowaniu swojego produktu może skorzystać z usług drukarni Multicolor. Obecna technologia stwarza możliwość zadruku etykiet alfabetem Brajla różnego typu tworzyw używanych do produkcji opakowań. Chodzi tu o materiały takie jak papier lub folia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.