Artykuł sponsorowany

Czy można negocjować warunki kredytu hipotecznego?

Czy można negocjować warunki kredytu hipotecznego?

Zaciągając kredyt hipoteczny zobowiązujemy się do spłaty nie tylko kapitału, ale także odsetek oraz dodatkowych kosztów banku. Niewiele osób wie jednak o tym, że nie musi wcale godzić się na pierwotne warunki zaprezentowane w ofercie bankowej i może je negocjować, tym samym zmniejszając wysokość zobowiązania niekiedy nawet o kilkadziesiąt tysięcy. O tym, jak to zrobić przeczytasz natomiast w naszym artykule. 

Jakie koszty wchodzą w skład kredytu hipotecznego?

Koszty kredytu hipotecznego zależne są w dużej mierze od okresu, na jaki jest on zaciągany. Im dłuższy czas spłaty zobowiązania, a tym samym naliczania odsetek, tym jest on bowiem droższy. Wśród podstawowych kosztów kredytu hipotecznego wyróżnić można natomiast przede wszystkim:

  • prowizje za udzielenie kredytu przez bank, 

  • opłaty przygotowawcze, 

  • ubezpieczenie kredytu, 

  • oprocentowanie, w którego skład wchodzi marża banku oraz zmienna stopa procentowa WIBOR.

Które z elementów kosztów kredytu hipotecznego można negocjować?

Planując zaciągnięcie kredytu hipotecznego, warto wiedzieć, że istnieje możliwość negocjowania jego kosztów w przypadku dwóch składających się na nie elementów. Pierwszym z nich to prowizja banku, która pobierana jest jednorazowo i wielu przypadkach po spełnieniu określonych warunków może zostać obniżona nawet do 0 zł. Drugi z elementów to natomiast marża banku. Jest ona jego zarobkiem za udzielony kredyt. Jej obniżenie jedynie o 0,05% pozwala natomiast zaoszczędzić przy zobowiązaniach długoterminowych, jakimi są kredyty hipoteczne nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Jakie argumenty mogą przekonać bank do negocjowania warunków kredytu hipotecznego?

Każda negocjacja nie może obejść się bez solidnych argumentów. Podczas ich gromadzenia warto natomiast skorzystać z pomocy specjalistów, takich jak Kancelaria doradztwa kredytowego Vivamus świadcząca swoje usługi dla mieszkańców Gdańska oraz Gdyni. Do najważniejszych argumentów, które mogą skłonić bank do negocjowania warunków kredytu hipotecznego, zaliczyć można natomiast:

  • wysoką zdolność kredytową,

  • wysoki wkład własny,

  • atrakcyjna kontroferta z innego banku,

  • pozytywna historia kredytowa,

  • wysoka wartość zaciąganego zobowiązania,

  • chęć skorzystania z innych produktów banku, takich jak karta kredytowa, otworzenie linii kredytowej na koncie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.