Artykuł sponsorowany

Czy pracodawca może finansować naukę języka angielskiego?

Czy pracodawca może finansować naukę języka angielskiego?

W międzynarodowej firmie angielski to często podstawa, bez której nie zostaniemy przyjęci do pracy. Jednak i w mniejszych firmach docenia się jego znajomość, podobnie jak w wielu placówkach usługowo-handlowych, nie wspominając o branży hotelarskiej, gdzie jest ona wymagana. Dlatego wielu pracodawców już na starcie sprawdza znajomość angielskiego u kandydatów do pracy. Jeszcze inni pracodawcy zastanawiają się, czy warto finansować naukę angielskiego swoim pracownikom?

Finansowanie nauki przez pracodawcę w świetle przepisów

Każdy pracodawca ma możliwość sfinansowania nauki angielskiego dla dorosłych swoim pracownikom. Zgodnie z artykułem 17 Kodeksu Pracy, pracodawca jest zobowiązany do umożliwienia, a nawet ułatwienia pracownikom podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych. Sytuacja taka dotyczy zwłaszcza osób zatrudnionych na umowy o pracę. Jeżeli więc w danej firmie wykorzystuje się język angielski w kontaktach służbowych, warto pomyśleć o kursach dla pracowników organizowanych w siedzibie firmy lub w szkole językowej. Co więcej, pracodawca może zaliczyć kurs językowy dla pracownika do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli znajomość języka ma wpływ na wyniki finansowe całego przedsiębiorstwa.

Zalety finansowania nauki angielskiego przez pracodawcę

Jakie korzyści płyną z finansowania angielskiego przez pracodawcę? Po pierwsze, w ten sposób twoi pracownicy podwyższają swoje kwalifikacje, przez co stają się bardziej kompetentni. Recepcjonistka czy kelner mówiący „łamaną” angielszczyzną nie prezentuje się zbyt dobrze, a co dopiero mówić o kierowniku działu sprzedaży dużej międzynarodowej firmy. Są oni bowiem wizytówką firmy i ich umiejętności wprost przekładają się na przychody, o czym była mowa powyżej. Niektóre szkoły języka angielskiego, jak np. szkoła języków obcych z Nasielska Ad Astra, oferuje zróżnicowane tematycznie kursy dedykowane dla różnych branż, jak np. marketingowej, zarządzania czy finansów.

Zorganizowanie nauki w siedzibie firmy niesie ze sobą dodatkowe korzyści, takie jak np. lepsza integracja zespołu. Wspólne uczestniczenie w zajęciach w „luźnej” atmosferze pozwala na lepsze poznanie siebie nawzajem i dobrą współpracę. Często pracodawca inwestuje w organizację drogich imprez integracyjnych, aby osiągnąć ten sam cel. Finansując angielski w siedzibie firmy może on upiec jednocześnie dwie pieczenie przy jednym ogniu, gdyż pracownicy nie tylko podwyższą swoje kompetencje językowe, lecz także stworzą zintegrowany zespół.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.