Czy pracodawca może finansować naukę języka angielskiego?

W międzynarodowej firmie angielski to często podstawa, bez której nie zostaniemy przyjęci do pracy. Jednak i w mniejszych firmach docenia się jego znajomość, podobnie jak w wielu placówkach usługowo-handlowych, nie wspominając o branży hotelarskiej, gdzie jest ona wymagana. Dlatego wielu pracodawców już na starcie sprawdza znajomość angielskiego u kandydatów do pracy. Jeszcze inni pracodawcy zastanawiają się, czy warto finansować naukę angielskiego swoim pracownikom?
Finansowanie nauki przez pracodawcę w świetle przepisów
Każdy pracodawca ma możliwość sfinansowania nauki angielskiego dla dorosłych swoim pracownikom. Zgodnie z artykułem 17 Kodeksu Pracy, pracodawca jest zobowiązany do umożliwienia, a nawet ułatwienia pracownikom podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych. Sytuacja taka dotyczy zwłaszcza osób zatrudnionych na umowy o pracę. Jeżeli więc w danej firmie wykorzystuje się język angielski w kontaktach służbowych, warto pomyśleć o kursach dla pracowników organizowanych w siedzibie firmy lub w szkole językowej. Co więcej, pracodawca może zaliczyć kurs językowy dla pracownika do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli znajomość języka ma wpływ na wyniki finansowe całego przedsiębiorstwa.
Zalety finansowania nauki angielskiego przez pracodawcę
Jakie korzyści płyną z finansowania angielskiego przez pracodawcę? Po pierwsze, w ten sposób twoi pracownicy podwyższają swoje kwalifikacje, przez co stają się bardziej kompetentni. Recepcjonistka czy kelner mówiący „łamaną” angielszczyzną nie prezentuje się zbyt dobrze, a co dopiero mówić o kierowniku działu sprzedaży dużej międzynarodowej firmy. Są oni bowiem wizytówką firmy i ich umiejętności wprost przekładają się na przychody, o czym była mowa powyżej. Niektóre szkoły języka angielskiego, jak np. szkoła języków obcych z Nasielska Ad Astra, oferuje zróżnicowane tematycznie kursy dedykowane dla różnych branż, jak np. marketingowej, zarządzania czy finansów.
Zorganizowanie nauki w siedzibie firmy niesie ze sobą dodatkowe korzyści, takie jak np. lepsza integracja zespołu. Wspólne uczestniczenie w zajęciach w „luźnej” atmosferze pozwala na lepsze poznanie siebie nawzajem i dobrą współpracę. Często pracodawca inwestuje w organizację drogich imprez integracyjnych, aby osiągnąć ten sam cel. Finansując angielski w siedzibie firmy może on upiec jednocześnie dwie pieczenie przy jednym ogniu, gdyż pracownicy nie tylko podwyższą swoje kompetencje językowe, lecz także stworzą zintegrowany zespół.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana