Artykuł sponsorowany

Czy warto być płatnikiem VAT?

Czy warto być płatnikiem VAT?

Płatnik VAT to przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą i decyduje się na odprowadzanie do Urzędu Skarbowego podatku od towarów i usług. Do każdego produktu, który sprzedaje lub oferowanej usługi dodaje podatek VAT, który występuje najczęściej w wysokości 23 lub 8%. Oznacza to, że taki właśnie ułamek ostatecznej ceny zostaje przez niego odprowadzony do US. Komu opłacają się takie transakcje?

Dla kogo bycie VAT-owcem jest opłacalne?

Najpierw warto odpowiedzieć na pytanie, czy każdy może wybrać, czy zostać VAT-owcem, czy nie. Otóż według polskiego prawa przedsiębiorca, który w ubiegłym roku podatkowym osiągnął przychód przekraczający 200 000 zł, MUSI być czynnym płatnikiem VAT. To samo dotyczy firm jubilerskich, czy dostarczających na rynek produkty opodatkowane akcyzą. A co jeśli przedsiębiorca nie zalicza się do żadnej z tych grup? Według ekspertów z Biura Rachunkowego Gardeprofit z Lubonia osoba prowadząca firmę może podjąć dowolną decyzję. Powinna jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, kto będzie jej najczęstszym klientem. Jeżeli  przedsiębiorca stawia na usługi wykonywane osobom prywatnym, bycie VAT-owcem nie będzie dla firmy konkurencyjne (zwłaszcza na początku). Oznacza to bowiem, że do każdej kwoty netto będzie musiał dodawać podatek, którego klienci nie będą mogli odliczyć. Z drugiej strony oferowanie produktów i usług dla firm jest dla obu stron, korzystne, jeśli jest się czynnym płatnikiem VAT. Mimo że kwota na fakturze jest wyższa, niż byłaby bez podatku, przedsiębiorca może ją sobie odliczyć. Kwestie podatkowe nie należą do najprostszych więc lepiej sięgnąć po pomoc w założeniu firmy w Luboniu.

Co jeszcze przemawia za płaceniem podatku VAT?

Czynny płatnik tego podatku może odliczać Vat od zakupu. Dzięki temu mnóstwo produktów koniecznych w firmie lub usług może mieć za niższe kwoty. W ten sposób da się np. zmniejszyć koszt obsługi księgowej, czy odliczyć podatek od raty leasingowej za sprzęt komputerowy, czy auto firmowe. Dlatego dla wielu przedsiębiorców posiadanie statusu VAT-owca jest naprawdę korzystne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.