Artykuł sponsorowany

Czym są certyfikaty ISO i jaki mają wpływ na marketing organizacji?

Czym są certyfikaty ISO i jaki mają wpływ na marketing organizacji?

Certyfikaty ISO są wydawane firmom, które spełniają międzynarodowe normy, określone przez International Organization for Standardization. Zasad jest wiele i odnoszą się do różnych czynników mierzonych w przedsiębiorstwie. Właściciel powinien o nie zadbać. Takie certyfikaty pokazują, że firma jest nowoczesna i nadąża za rozwijającym się światem. Przemawia to także do wyobraźni konsumentów.

O czym mówią certyfikaty ISO?

Certyfikaty ISO są różne i odnoszą się do innych zagadnień. Ich znaczenie określa pięciocyfrowa liczba na początku, z kolei o dacie wydania świadczy czterocyfrowa liczba podana po dwukropku. Najważniejsze, o czym informują certyfikaty, to spełnienie norm w zakresie:

  • zarządzania jakością,
  • działania na rzecz środowiska,
  • przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • bezpiecznego zarządzania żywnością,
  • bezpieczeństwa dostaw,
  • bezpieczeństwa informacji.

Każda norma jest oznaczona innym numerem. Certyfikat ISO zostanie wydany tylko, jeśli firma naprawdę spełnia konkretne warunki. Warto się jednak o niego postarać, bo to zaleta nie tylko przy pozyskiwaniu klientów i kontrahentów.

Co może dać firmie certyfikat ISO?

Firma nie musi posiadać certyfikatu ISO, ale dobrze jest o niego zadbać. Przynosi wiele korzyści, szczególnie osobom zarządzającym przedsiębiorstwem. Normy są bowiem przygotowane tak, żeby chronić pracowników, klientów i składniki majątku oraz polepszać organizację. Duże zalety, które certyfikaty ISO mogą przynieść firmie, to:

  • lepiej przeszkolona i sprawniej pracująca kadra,
  • lepsze gospodarowanie zasobami,
  • silniejsza pozycja negocjacyjna,
  • lepsze zabezpieczenia informacji wewnętrznych,
  • prowadzenie ekologicznych i zrównoważonych działań,
  • lepsze dbanie o komfort pracy pracowników.

Przestrzeganie norm nie narazi firmy na poważne koszty, a może przyczynić się do większych zarobków i oszczędności.

Certyfikat ISO można zdobyć poprzez wprowadzanie do firmy sprawnie działających systemów zarządzania. Taki proces można zaplanować i przeprowadzić samodzielnie albo skorzystać z pomocy doświadczonego zespołu, jak Biuro Konsultacyjno-Usługowe Advisory. Warto zainwestować w certyfikat także z uwagi na klientów. Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na przestrzeganie norm i zasad w firmach, z których usług korzystają. Certyfikaty ISO przyciągają wzrok i budują zaufanie. To także mocny punkt przy negocjacjach oraz przetargach. Wiele firm w ogóle nie będzie do nich dopuszczonych, jeśli nie udowodnią, że są godne zaufania i dbają o zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.