Artykuł sponsorowany

Czym się różni kasa fiskalna od drukarki fiskalnej?

Czym się różni kasa fiskalna od drukarki fiskalnej?

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą sprzedaż towarów lub usług, zobowiązani są do ewidencji tej sprzedaży na kasie rejestrującej. Istnieje jednak wiele urządzeń, które można spotkać na ladach sklepów, restauracji, hoteli czy innych punktów usługowych. Najczęściej wykorzystywane są kasy fiskalne i drukarki fiskalne. Czym różnią się od siebie te urządzenia? Kiedy warto zdecydować się na oba, a kiedy wystarczy jedno z nich? Odpowiadamy.

Czym są kasa fiskalna i drukarka fiskalna?

Sprzedaż towarów i usług wiąże się z obowiązkiem wystawiania potwierdzenia tychże sprzedaży w postaci paragonów fiskalnych. Zarówno kasa, jak i drukarka fiskalna służą m.in. do ich drukowania, a na rynku dostępnych jest wiele modeli do wyboru, które znajdziesz w takich sklepach, jak FISKAS. Kasa fiskalna stanowi jednak cały system, często wyposażony w funkcjonalne oprogramowanie, które służy do kompletnej obsługi sprzedaży.

Do jej bazy danych możesz wprowadzić wiele artykułów lub oferowanych usług, podłączyć dodatkowe urządzenia, takie jak terminal płatniczy, waga czy skaner kodów kreskowych. Kasy fiskalne mają także wbudowane drukarki, więc w celu wystawiania paragonów nie trzeba posiadać osobnego urządzenia.

Różnice pomiędzy urządzeniami

Główną różnicą pomiędzy kasą a drukarką fiskalną jest zatem fakt, że kasa może funkcjonować samodzielnie. Drukarka fiskalna musi być natomiast połączona z komputerem, który przekazuje do niej informacje o drukowanych paragonach. Ponadto na komputerze powinno być zainstalowane oprogramowanie sprzedażowe. Choć kasa fiskalna wiąże się z mniejszymi kosztami, ponieważ nie potrzebuje dodatkowych sprzętów, drukarka fiskalna zapewnia dużo większą funkcjonalność. Oba rozwiązania mają więc swoje wady i zalety, dlatego należy dostosować je do specyfiki prowadzonej działalności. Spośród najlepszych modeli warto wymienić kasy oraz drukarki fiskalne Elzab, Posnet i Novitus.

Kiedy warto zdecydować się na kasę, a kiedy na drukarkę fiskalną?

Wybór pomiędzy kupnem samodzielnej kasy fiskalnej, a drukarki fiskalnej wraz z komputerem zależy od wielu czynników. Przede wszystkim jest to:

  • wielkość i forma prowadzonej działalności,

  • ilość oferowanych produktów czy usług (rozmiar bazy PLU),

  • przewidywany rozwój firmy,

  • kwestia zatrudnienia pracowników.

Kasa fiskalna sprawdzi się zatem w niewielkich działalnościach, które nie przewidują drastycznego rozrostu. Drukarka z funkcjonalnym systemem sprzedażowo-rozliczeniowym, który daje możliwość podglądu stanów magazynowych, kontroli rozchodów i innych funkcji, docenią zaś większe przedsiębiorstwa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.