Dlaczego warto zdecydować się na telefonię VoIP w firmie?
Technologia VoIP umożliwia przeprowadzanie rozmów przez internet. Korzysta się z niej za pomocą komputera i zainstalowanego w nim internetowego komunikatora. Jednak nie w każdym przypadku ten sposób rozmowy jest wygodny, dlatego postały specjalne telefony do prowadzenia takich rozmów. Telefonia VoIP jest niezwykle atrakcyjną alternatywą dla telefonów tradycyjnych i dlatego coraz częściej jest używana. Jakie są jej zalety?
Połączenia w niższej cenie
Połączenia w sieci VoIP są przeprowadzane przez operatora tak jak w przypadku telefonii komórkowej czy stacjonarnej. Ma on swoje cenniki, jednak ceny rozmów są zdecydowanie niższe. Z tego właśnie powodu na ten system przechodzą nie tylko przedsiębiorstwa, ale także podmioty prywatne. Używanie go jest szczególnie opłacalne w przypadku dużej liczby połączeń, a także rozmów zagranicznych. Niska cena to główna zaleta telefonii VoIP.
Uniwersalność sprzętowa
Każdy, kto interesuje się telefonią VoIP i zamierza zaopatrzyć się w aparat w jednej z firm, takich jak NEO PBX, musi wiedzieć, że telefon VoIP jest uniwersalny. Można z niego dzwonić zarówno na telefon komórkowy, jak i stacjonarny. Cena połączenia z wybranym rodzajem telefonu zależy od operatora. Wszystko to oznacza, że system VoIP jest praktyczny i łatwy w obsłudze. Zmiana systemu w firmie nie jest odczuwalna. Ponadto urządzenia używane w tym systemie można nosić wszędzie, mogą się znajdować nawet za granicą. Wystarczy tylko łączność z internetem. Instalowanie systemu jest niebywałe proste, nie potrzeba wielkich ilości sprzętu. Poradzić sobie może z nim każdy pracownik.
Większa ilość kontaktów
Tanie połączenia, zwłaszcza zagraniczne, to możliwość rozbudowy kontaktów biznesowych. Niskie koszty umożliwiają powiększenie skali własnego biznesu. Technologia VoIP jest więc dla przedsiębiorstwa wartością dodaną. Ponadto operator może uruchomić numer stacjonarny w każdym punkcie na świecie. Jeżeli więc przedsiębiorstwo zamiaruje otworzyć filie w innych krajach, to wszystkie telefony będą działać w tym samym systemie.
Wirtualna centrala
Telefonia VoIP ma jeszcze jedną zaletę, która ma znaczenie w przypadku potrzeby używania centrali telefonicznej. Jej utrzymanie należy do operatora. Dodatkowo nie ma konieczności zawierania z nim żadnych umów na lata. Wystarczy tylko założyć konto na jego stronie, wybrać rodzaj pakietu i zacząć korzystać z telefonii.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana