Artykuł sponsorowany

Drukarka jako jedno z podstawowych urządzeń biurowych

Drukarka jako jedno z podstawowych urządzeń biurowych

Drukarka jest standardowym wyposażeniem nowoczesnej firmy. Wybranie odpowiedniego urządzenia nie jest proste – na rynku bowiem znajduje się wiele różnych modeli. Należy pamiętać, że sprzęt, który sprawdzi się w warunkach domowych, na ogół jest niewłaściwy z punktu widzenia potrzeb przedsiębiorstwa. W biurze korzysta z niego znacznie więcej osób, zupełnie inne materiały są na nim drukowane. Jaka drukarka jest zatem optymalna do biura?

Rodzaje drukarek

Drukarka ma za zadanie przygotować wysokiej jakości druk (dokument, fotografię itp.). Użytkownicy na ogół szukają urządzeń wydajnych i ekonomicznych, które zaspokoją ich potrzeby w tym zakresie. Dokonanie wyboru powinno być determinowane przede wszystkim sposobem wykorzystania urządzenia w przyszłości – intensywne czy sporadyczne drukowanie? Kolorowych lub czarno- białych kopii?

Najpopularniejszym rodzajem urządzenia poligraficznego jest drukarka atramentowa, w przypadku której wykorzystuje się tusz (czarny i kolorowy). Może ona mieć głowicę zintegrowaną z kartridżami lub zintegrowaną z drukarką. Jełki jest rzadko wykorzystywana, może pojawić się problem z zaschniętym tuszem. Specjaliści firmy HiCOPY zalecają w takim przypadku wydrukowanie choćby jednej strony raz na tydzień.

Duże powodzenie na rynku mają również urządzenia atramentowe wielofunkcyjne, które poza drukowaniem wykonują kserokopie i skan dokumentów. Cena w tym przypadku nie jest wygórowana, warto jednak przeanalizować koszt materiałów eksploatacyjnych, które mogą być wyższe niż sama drukarka.

Nowoczesne drukarki laserowe

Drukarka laserowa w swojej pracy wykorzystuje światło lasera bądź diody LED. Promień lasera odbija się tu od wirującego lustra oraz soczewek, po czym odwzorowuje obraz (utajony obraz wydruku) na naładowanym dodatnio, bądź ujemnie bębnie światłoczułym. We wkładzie z tonerem znajduje się proszek, który zostaje przyciągnięty w miejsce odwzorowanego obrazu i umieszczony na arkuszu. W efekcie toner zostaje wprasowany
w papier dzięki wałkom dociskowym.

To rozwiązanie wiąże się z większą szybkością druku, co jest doceniane w warunkach biurowych. Na ogół są to urządzenia bardziej wytrzymałe niż drukarki atramentowe, co wiąże się z wyższa ich ceną (i ceną tonera). Z drugiej strony, na drukarce laserowej można wydrukować nawet 8000 stron, ilość ta zależy od pojemności kasety z tonerem.

Należy pamiętać, że biuro nie może pracować bez drukarki. Służy ona do przygotowana faktur, umów, pism urzędowych i innych dokumentów związanych z prowadzoną działalnością.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.