FRIS jako narzędzie wykorzystywane w pracy coacha
W świecie pracy i rozwoju osobistego z coachingu korzysta znaczna liczba osób. Może się on opierać na różnych narzędziach i technikach, które nierzadko ułatwiają osiągnięcie zamierzonych celów. Jednym z takich narzędzi jest FRIS — diagnostyczna metoda badania stylu myślenia. Co warto wiedzieć na jej temat? Jakie korzyści może nieść wykorzystanie tego narzędzia przez coacha podczas spotkania z klientem?
Czym jest FRIS?
FRIS to diagnostyczna metoda oparta na psychologii poznawczej, która bada i opisuje sposób postrzegania świata oraz przetwarzania informacji przez człowieka. Może ona umożliwiać spojrzenie na swoje predyspozycje oraz w wielu przypadkach pozwolić na lepsze zrozumienie konkretnych zachowań i tendencji w podejmowaniu decyzji. Nazwa FRIS pochodzi od pierwszych liter słów fakty, relacje, idee i struktury, odnoszących się do czterech perspektyw poznawczych. Są to kolejno typy Zawodnika, Partnera, Wizjonera oraz Badacza. Badanie to przeprowadza m.in. COACH PCC Monika Chwojnicka.
Praktyczną wiedzę dotyczącą własnych predyspozycji, której uzyskanie umożliwia wykonanie opisywanego badania, można zastosować w wielu obszarach życia. Dzięki indywidualnemu raportowi z opisem uczestnik badania otrzymuje wskazówki nierzadko motywujące do jeszcze lepszego wykorzystania własnego potencjału.
Jakie korzyści może nieść wykonanie badania FRIS?
Wykorzystanie metody FRIS może przynieść szereg korzyści, zarówno w sferze zawodowej, jak i osobistej. W obszarze coachingu nierzadko stanowi wartościowe wsparcie w procesach rozwoju osobistego i zawodowego. Pozwala często uczestnikom spotkań odkrywać swoje zasoby i wspiera ich we wprowadzaniu zmian w życiu. Z kolei w biznesie, badanie to może wpłynąć na to, jak funkcjonuje komunikacja w firmie czy dobierane są zadania. Od momentu jego wykonania łatwiejsze zazwyczaj staje się dopasowanie obowiązków do naturalnych predyspozycji pracowników. Na badania FRIS we Wrocławiu swoich pracowników możesz umówić m.in. do gabinetu wcześniej wspomnianego coacha.
Nierzadko opisywana metoda może też pomóc w procesach rozwoju pracowników, tworzenia zgranych zespołów oraz prowadzić do zwiększenia efektywności pracy. Może być także pomocna w doradztwie zawodowym. Natomiast w sferze relacji międzyludzkich nierzadko przyczynia się do poprawy jakości komunikacji opartej na porozumieniu i tolerancji. Umożliwia też nierzadko rozwiązywanie sytuacji konfliktowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana