Artykuł sponsorowany

FRIS jako narzędzie wykorzystywane w pracy coacha

FRIS jako narzędzie wykorzystywane w pracy coacha

W świecie pracy i rozwoju osobistego z coachingu korzysta znaczna liczba osób. Może się on opierać na różnych narzędziach i technikach, które nierzadko ułatwiają osiągnięcie zamierzonych celów. Jednym z takich narzędzi jest FRIS — diagnostyczna metoda badania stylu myślenia. Co warto wiedzieć na jej temat? Jakie korzyści może nieść wykorzystanie tego narzędzia przez coacha podczas spotkania z klientem?

Czym jest FRIS?

FRIS to diagnostyczna metoda oparta na psychologii poznawczej, która bada i opisuje sposób postrzegania świata oraz przetwarzania informacji przez człowieka. Może ona umożliwiać spojrzenie na swoje predyspozycje oraz w wielu przypadkach pozwolić na lepsze zrozumienie konkretnych zachowań i tendencji w podejmowaniu decyzji. Nazwa FRIS pochodzi od pierwszych liter słów fakty, relacje, idee i struktury, odnoszących się do czterech perspektyw poznawczych. Są to kolejno typy Zawodnika, Partnera, Wizjonera oraz Badacza. Badanie to przeprowadza m.in. COACH PCC Monika Chwojnicka

Praktyczną wiedzę dotyczącą własnych predyspozycji, której uzyskanie umożliwia wykonanie opisywanego badania, można zastosować w wielu obszarach życia. Dzięki indywidualnemu raportowi z opisem uczestnik badania otrzymuje wskazówki nierzadko motywujące do jeszcze lepszego wykorzystania własnego potencjału.

Jakie korzyści może nieść wykonanie badania FRIS?

Wykorzystanie metody FRIS może przynieść szereg korzyści, zarówno w sferze zawodowej, jak i osobistej. W obszarze coachingu nierzadko stanowi wartościowe wsparcie w procesach rozwoju osobistego i zawodowego. Pozwala często uczestnikom spotkań odkrywać swoje zasoby i wspiera ich we wprowadzaniu zmian w życiu. Z kolei w biznesie, badanie to może wpłynąć na to, jak funkcjonuje komunikacja w firmie czy dobierane są zadania. Od momentu jego wykonania łatwiejsze zazwyczaj staje się dopasowanie obowiązków do naturalnych predyspozycji pracowników. Na badania FRIS we Wrocławiu swoich pracowników możesz umówić m.in. do gabinetu wcześniej wspomnianego coacha.

Nierzadko opisywana metoda może też pomóc w procesach rozwoju pracowników, tworzenia zgranych zespołów oraz prowadzić do zwiększenia efektywności pracy. Może być także pomocna w doradztwie zawodowym. Natomiast w sferze relacji międzyludzkich nierzadko przyczynia się do poprawy jakości komunikacji opartej na porozumieniu i tolerancji. Umożliwia też nierzadko rozwiązywanie sytuacji konfliktowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.