Artykuł sponsorowany

Hotelowy savoir vivre. Reguły, których warto przestrzegać

Hotelowy savoir vivre. Reguły, których warto przestrzegać

Nocując w hotelu, warto przestrzegać określonych zasad, które świadczyć będą o właściwym wychowaniu i kulturze osobistej. Odpowiednie zachowanie wobec gości czy pracowników obiektu to wyraz szacunku i wrażliwości na uczucia innych. Szczegółowe reguły obowiązujące w różnych obiektach mogą się nieco od siebie różnić, jednak ogólne zasady zazwyczaj pozostają niezmienne. Jak zachowywać się podczas przebywania w hotelu?

Reguły obowiązujące w hotelu

Podczas przebywania w hotelu należy zastosować się do kilku prostych zasad. Przede wszystkim trzeba pamiętać o przestrzeganiu ciszy nocnej od 22 do 6 rano. Takie zachowanie pozwoli pracownikom i innym gościom hotelowym wypocząć. Wskazane jest też życzliwe odnoszenie się do personelu i osób znajdujących się w obiekcie oraz używanie odpowiednich zwrotów grzecznościowych. Warto pamiętać również o właściwym użytkowaniu mebli i wyposażenia, a w razie zauważenia jakichkolwiek usterek — o poinformowaniu o tym fakcie pracowników.

W czasie przebywania w hotelu, np. w Karczmie Łabędź,  zazwyczaj nie ma przeciwwskazań do przyjmowania gości. Zazwyczaj powinni oni zgłaszać swoją obecność w recepcji i opuścić obiekt przed godziną 22. Dla pewności można zapoznać się z regulaminem lub dopytać o tę kwestię pracowników. W przypadku organizacji większego spotkania towarzyskiego, warto przeprowadzić je w miejscu do tego przeznaczonym, np. w hotelowym barze. Ważne, by podczas jego trwania nie zakłócać spokoju innych gości.

W pokoju powinno się zachowywać odpowiednią czystość. Sprzątanie brudnej odzieży lub zaścielenie łóżka to wyraz kultury osób nocujących w danym pomieszczeniu. Gdy zajdzie konieczność wymiany ręczników najlepiej położyć je na podłodze w łazience, co będzie sygnałem dla osób sprzątających, że potrzebny jest świeży egzemplarz.

Czego unikać nocując w hotelu?

Podczas przebywania w hotelu należy unikać niektórych zachować, co pozwoli na uniknięcie nieprzyjemnych sytuacji. W większości obiektów obowiązuje zakaz palenia, którego powinno się skrupulatnie przestrzegać, ponieważ dym papierosowy może uruchomić systemy przeciwpożarowe. Zazwyczaj wydzielone są specjalne obszary, w których dozwolone jest używanie wyrobów tytoniowych.

Według hotelowego savoir vivre  nie powinno się zabierać jedzenia ani napojów z restauracji po skończonym posiłku. Niezbyt dobrze postrzegane jest również nakładanie zbyt dużych porcji w przypadku korzystania ze szwedzkiego stołu. Nie zaleca się również nadużywania alkoholu, co mogłoby prowadzić do niekulturalnego zachowania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.