Artykuł sponsorowany

Jak często należy serwisować drukarki?

Jak często należy serwisować drukarki?

Urządzenia biurowe, w tym również drukarki, z czasem się zużywają. Wynika to z ich intensywnej eksploatacji – bywa, że dziennie drukuje się nawet kilkaset stron. W związku z tym po jakimś czasie części nie działają już tak sprawnie, jak na początku. W przywróceniu pierwotnej sprawności mogą jednak pomóc usługi serwisowe. Jak często należy je zlecać i gdzie zgłosić się w razie potrzeby?

 

Na czym polega serwis drukarek?

Na początek warto powiedzieć o tym, na czym właściwie polega usługa serwisowania drukarek. Jakie czynności wchodzą w jej zakres? W przypadku urządzeń laserowych potrzebne jest na przykład precyzyjne wyczyszczenie wnętrza sprzętu. Fachowcy szczególną wagę muszą przyłożyć do ścieżki przebiegu papieru. Należy również dokładnie sprawdzić rolki oraz elementy gumowe. Wskazane jest ponadto usunięcie zanieczyszczeń w obrębie układu optycznego: soczewek i zwierciadeł. A to jedynie przykładowe czynności, których podejmują się profesjonaliści, na przykład zatrudnieni u producenta tonerów do drukarek DEKOGRAFIX. Jeśli chodzi o drukarki atramentowe, to działania obejmują między innymi czyszczenie zewnętrznej obudowy urządzenia oraz jego wewnętrznych podzespołów wraz z kasetami podającymi. Trzeba też wykonać testowanie urządzenia.

 

Jak często należy przeprowadzać serwisowanie drukarek?

Prace serwisowe nad drukarkami warto przeprowadzać regularnie. Tak naprawdę częstotliwość zależy jednak od indywidualnych potrzeb użytkownika, a także od rodzaju urządzenia, z jakim ma się do czynienia. Nie bez znaczenia będzie również taki czynnik jak stopień eksploatacji, bo inaczej zachowuje się sprzęt 2-letni, a inaczej taki zakupiony dekadę temu.

Warto przeprowadzać serwisowanie drukarek co kilka miesięcy zwłaszcza w przypadku sprzętów:

  • działających w niesprzyjających warunkach (wilgoć, kurz, pył),

  • używanych nieustannie przez kilka godzin w ciągu dnia.

Jakiekolwiek nieprawidłowości również powinny zwrócić Twoją uwagę. Jeśli z urządzenia wydobywają się na przykład niepokojące dźwięki, warto przyspieszyć procedurę serwisowania.

 

Czemu to takie ważne?

W tym konkretnym przypadku liczy się zasada „lepiej zapobiegać niż leczyć”. Podjęte odpowiednio szybko działania sprawiają, że przyczyna problemu jest lokalizowana, a następnie naprawiana prędko i sprawnie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.