Jak często należy serwisować drukarki?
Urządzenia biurowe, w tym również drukarki, z czasem się zużywają. Wynika to z ich intensywnej eksploatacji – bywa, że dziennie drukuje się nawet kilkaset stron. W związku z tym po jakimś czasie części nie działają już tak sprawnie, jak na początku. W przywróceniu pierwotnej sprawności mogą jednak pomóc usługi serwisowe. Jak często należy je zlecać i gdzie zgłosić się w razie potrzeby?
Na czym polega serwis drukarek?
Na początek warto powiedzieć o tym, na czym właściwie polega usługa serwisowania drukarek. Jakie czynności wchodzą w jej zakres? W przypadku urządzeń laserowych potrzebne jest na przykład precyzyjne wyczyszczenie wnętrza sprzętu. Fachowcy szczególną wagę muszą przyłożyć do ścieżki przebiegu papieru. Należy również dokładnie sprawdzić rolki oraz elementy gumowe. Wskazane jest ponadto usunięcie zanieczyszczeń w obrębie układu optycznego: soczewek i zwierciadeł. A to jedynie przykładowe czynności, których podejmują się profesjonaliści, na przykład zatrudnieni u producenta tonerów do drukarek DEKOGRAFIX. Jeśli chodzi o drukarki atramentowe, to działania obejmują między innymi czyszczenie zewnętrznej obudowy urządzenia oraz jego wewnętrznych podzespołów wraz z kasetami podającymi. Trzeba też wykonać testowanie urządzenia.
Jak często należy przeprowadzać serwisowanie drukarek?
Prace serwisowe nad drukarkami warto przeprowadzać regularnie. Tak naprawdę częstotliwość zależy jednak od indywidualnych potrzeb użytkownika, a także od rodzaju urządzenia, z jakim ma się do czynienia. Nie bez znaczenia będzie również taki czynnik jak stopień eksploatacji, bo inaczej zachowuje się sprzęt 2-letni, a inaczej taki zakupiony dekadę temu.
Warto przeprowadzać serwisowanie drukarek co kilka miesięcy zwłaszcza w przypadku sprzętów:
działających w niesprzyjających warunkach (wilgoć, kurz, pył),
używanych nieustannie przez kilka godzin w ciągu dnia.
Jakiekolwiek nieprawidłowości również powinny zwrócić Twoją uwagę. Jeśli z urządzenia wydobywają się na przykład niepokojące dźwięki, warto przyspieszyć procedurę serwisowania.
Czemu to takie ważne?
W tym konkretnym przypadku liczy się zasada „lepiej zapobiegać niż leczyć”. Podjęte odpowiednio szybko działania sprawiają, że przyczyna problemu jest lokalizowana, a następnie naprawiana prędko i sprawnie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana