Jak działają media w Polsce i jak z nimi współpracować?

Jak działają media w Polsce i jak z nimi współpracować?

Media w Polsce to przede wszystkim telewizja, radio czy prasa. Coraz większe zainteresowanie wśród Polaków przyciąga Internet i serwisy informacyjne. Jak można z nimi współpracować? Jakie wyodrębnia się media? Wszystko o telewizji, radiu i prasie znajdziesz w naszym artykule. Wyjaśniamy w nim, jak funkcjonują polskie media. Zdobądź potrzebną wiedzę!

Jakie wyróżnia się typy mediów?

Ze względu na zasięg media mogą być ogólnopolskie, lokalne lub regionalne. Z kolei ze względu na branżę – w tematyce lub formie przekazywania treści odbiorcom. Ogólnopolskie media zajmują się sprawami ogólnokrajowymi na terenie całej Polski. Natomiast regionalne skupiają się na danym regionie czy województwie. Nie można także zapomnieć o mediach lokalnych, które zajmują się sprawami w obrębie miejscowości, społeczności czy gminy, jak również dzielnicy.

Ze względu na branżę wyróżnia się media:

  • informacyjne,
  • branżowe,
  • dedykowane – danej grupie.

Telewizja

Media w Polsce to przede wszystkim telewizja, która operuje obrazem i dźwiękiem. Jeśli chcesz wystąpić w telewizji, musisz spełnić określone warunki, a więc mieć coś ciekawego do przekazania. Przykładem może być wydarzenie, które można ciekawie przedstawić lub interesującą osobę. W drugim przypadku można pokazać, jak działa bądź pokazać ją, jak bierze udział w programie. Może również udzielić wywiadu.

Radio

Wolne media w Polsce to także radio. Możliwe jest:

  • wzięcie udziału w programie informacyjnym lub tematycznym,
  • udzielenie wywiadu,
  • zaproszenie na wydarzenie dziennikarza.

Dostępne są zarówno krótkie materiały wspominające o organizacji, jak i długie audycje. Podczas tych drugich osoba z organizacji występuje na antenie radia. Warto wcześniej się przygotować i poprosić dziennikarza o pytania. Jest to szczególnie ważne, jeśli nagrywanie wywiadu będzie przeprowadzane na żywo.

Internet jako najnowsze medium

Medium elektroniczne, jakim jest Internet, obejmuje portale i serwisy:

  • lokalne,
  • branżowe,
  • informacyjne.

Co ciekawe, media takie jak radio, telewizja czy prasa mają swoje internetowe serwisy. Nierzadko znajduje się tam więcej treści niż podane w tradycyjny sposób. Portale czy serwisy mogą się przy tym zajmować regionem lub branżą. Niekiedy media te umożliwiają internautom dodawanie treści.

Prasa w Polsce

Prasą określa się tytuły informacyjne lub branżowe w postaci druku. Mogą się ukazywać z różną częstotliwością. Wyróżnia się następujące polskie media w tym zakresie:

  • dzienniki,
  • tygodniki,
  • miesięczniki,
  • kwartalniki.

Przykładowo, dzienniki przedstawiają aktualne informacje. Ich zainteresowaniem cieszą się codzienne sprawy. Mogą być wydawane w tradycyjnej drukowanej formie lub internetowej. Pracujesz w organizacji pozarządowej? Działasz na danym terenie? Dotrzyj do odbiorców poprzez lokalną gazetę lub serwis internetowy! Z kolei periodyki pojawiają się w danym cyklu wydawniczym. Obejmują konkretną tematykę lub branżę. W tym przypadku zamiast newsów są to teksty traktujące o problemach.

Jak współpracować z mediami?

Ponieważ media mają własną specyfikę pracy, ważne jest dobranie typu i formy komunikatu do potrzeb dziennikarzy. Dlatego przy planowaniu współpracy weź pod uwagę częstotliwość pojawiania się konkretnego tytułu czasopisma oraz formę. Materiał będzie inny w przypadku radia, telewizji czy portalu internetowego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.