Artykuł sponsorowany

Jak magazynować towary, prowadząc sklep internetowy?

Jak magazynować towary, prowadząc sklep internetowy?

Niezależnie od tego, jaki sklep prowadzimy, internetowy czy stacjonarny, potrzebujemy miejsca, w którym magazynować będziemy towary. Co jeśli jednak nie dysponujemy magazynem? Czy musimy go wybudować? Niekoniecznie. Możemy wynająć powierzchnię magazynową lub skorzystać z usługi magazynowania towarów. Albo nawet wszystkie kwestie związane z logistyką oddelegować zewnętrznej firmie.

Brak własnego magazynu to dziś normalna rzecz w przypadku biznesów e-commerce. W końcu budowa takiego obiektu jest kosztowne i czasochłonna. Właściciele tego rodzaju firm decydują się często na wynajem powierzchni magazynowej albo skorzystanie z usługi magazynowania. Czym różnią się te dwie opcje? Otóż w tym drugim przypadku mamy do czynienia nie tylko z przechowywaniem produktów przez określony czas. Przedsiębiorstwo, z którym podpisujemy umowę, bierze na siebie również takie zadania jak załadunek i rozładunek towaru, jego konfekcjonowanie i przepakowywanie, paletyzacja i etykietowanie, jak również raportowanie na bieżąco stanów magazynowych.

Firma z branży e-commerce, która zdecyduje się na skorzystanie z tego rodzaju usług, otrzymuje natychmiastowy dostęp do potrzebnej powierzchni magazynowej – tłumaczy przedstawiciel firmy logistycznej e-Stores. – Nic nie hamuje więc rozwoju sklepu internetowego.

Fulfillment, czyli outsourcing obsługi logistycznej

Właściciele sklepów internetowych mogą iść jeszcze o krok dalej i zlecić zewnętrznej firmie znacznie więcej niż tylko magazynowanie towarów. Mogą skorzystać z oferty fulfillmentu dla e-commerce. Na czym to polega? Na pełnym outsourcingu obsługi logistycznej sklepu internetowego. Zewnętrzny operator bierze na siebie wszystkie zadania związane nie tylko z magazynowaniem czy przeładunkiem towarów, ale także z realizacją indywidualnych zamówień – od pakowania, przez wysyłkę, po zwroty i reklamacje.

Dzięki fulfillmentowi właściciel sklepu skupić się może na pozalogistycznych aspektach działalności. Na zdobywaniu klientów, poszerzaniu asortymentu, skalowaniu biznesu. To pierwsza kluczowa zaleta takiego rozwiązania. Drugą stanowi optymalizacja kosztów. To znaczy, płacenie wyłącznie za naprawdę wykorzystywaną powierzchnią magazynową oraz za obsłużone zamówienia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.