Jak magazynować towary, prowadząc sklep internetowy?
Niezależnie od tego, jaki sklep prowadzimy, internetowy czy stacjonarny, potrzebujemy miejsca, w którym magazynować będziemy towary. Co jeśli jednak nie dysponujemy magazynem? Czy musimy go wybudować? Niekoniecznie. Możemy wynająć powierzchnię magazynową lub skorzystać z usługi magazynowania towarów. Albo nawet wszystkie kwestie związane z logistyką oddelegować zewnętrznej firmie.
Brak własnego magazynu to dziś normalna rzecz w przypadku biznesów e-commerce. W końcu budowa takiego obiektu jest kosztowne i czasochłonna. Właściciele tego rodzaju firm decydują się często na wynajem powierzchni magazynowej albo skorzystanie z usługi magazynowania. Czym różnią się te dwie opcje? Otóż w tym drugim przypadku mamy do czynienia nie tylko z przechowywaniem produktów przez określony czas. Przedsiębiorstwo, z którym podpisujemy umowę, bierze na siebie również takie zadania jak załadunek i rozładunek towaru, jego konfekcjonowanie i przepakowywanie, paletyzacja i etykietowanie, jak również raportowanie na bieżąco stanów magazynowych.
– Firma z branży e-commerce, która zdecyduje się na skorzystanie z tego rodzaju usług, otrzymuje natychmiastowy dostęp do potrzebnej powierzchni magazynowej – tłumaczy przedstawiciel firmy logistycznej e-Stores. – Nic nie hamuje więc rozwoju sklepu internetowego.
Fulfillment, czyli outsourcing obsługi logistycznej
Właściciele sklepów internetowych mogą iść jeszcze o krok dalej i zlecić zewnętrznej firmie znacznie więcej niż tylko magazynowanie towarów. Mogą skorzystać z oferty fulfillmentu dla e-commerce. Na czym to polega? Na pełnym outsourcingu obsługi logistycznej sklepu internetowego. Zewnętrzny operator bierze na siebie wszystkie zadania związane nie tylko z magazynowaniem czy przeładunkiem towarów, ale także z realizacją indywidualnych zamówień – od pakowania, przez wysyłkę, po zwroty i reklamacje.
Dzięki fulfillmentowi właściciel sklepu skupić się może na pozalogistycznych aspektach działalności. Na zdobywaniu klientów, poszerzaniu asortymentu, skalowaniu biznesu. To pierwsza kluczowa zaleta takiego rozwiązania. Drugą stanowi optymalizacja kosztów. To znaczy, płacenie wyłącznie za naprawdę wykorzystywaną powierzchnią magazynową oraz za obsłużone zamówienia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana