Jak powstają etykiety na kosmetykach?
Kosmetyki to produkty, których przeznaczeniem jest dbałość o estetykę oraz zapach ciała. Z tego powodu etykiety na opakowaniach kosmetyków powinny odznaczać się atrakcyjnym wizualnie wyglądem, żeby zachęcić klientów do kupna. Z jakich materiałów powstają etykiety na kosmetyki? Jakiego rodzaju zdobienia stosuje się na takich etykietach w branży poligraficznej?
Z jakich warstw składają się etykiety?
Etykiety na ogół składają się z czterech warstw. Jedną z nich jest powłoka ochronna, której zadaniem jest ochrona informacji umieszczonych na etykiecie, by zbyt szybko się nie zatarły. Ta część odpowiada też za funkcję estetyczną, niezwykle istotną w przypadku etykiet dla branży kosmetycznej. Drugą warstwę stanowi podłoże z nadrukiem, na którym znajdują się wszystkie potrzebne informacje i znaki graficzne. Im lepsza jakość wykonania, tym większa jakość całej etykiety.
Etykiety są mocowane do podłoża za pomocą kleju. Ostatnią warstwą jest natomiast podkład, czyli fundament etykiety. Ten wykonywany jest przeważnie z papieru bądź specjalnej folii. Takie firmy, jak drukarnia cyfrowa Poli-Plus, oferują zarówno papierowe, jak i foliowe wersje etykiet samoprzylepnych i innego rodzaju. Dobry podkład powinien być nieprzywierający, aby można go było łatwo oddzielić od innych warstw etykiety.
Z czego tworzone są etykiety na kosmetyki?
Wyróżniamy kilka rodzajów papieru i folii, z których produkuje się etykiety na kosmetyki. Można to robić między innymi na papierze termicznym ECO, matowym, jak również na foliach z białego polipropylenu gwarantującego zachowanie wyrazistości barw i czytelności tekstu. Wyjątkową popularnością cieszą się samoprzylepne etykiety na kosmetyki, które łatwo samodzielnie umieścić na opakowaniu. Aby uzyskać dodatkowy ozdobny efekt, etykiety są często drukowane na foliach metalizowanych, pozłacanych bądź papierze „wybiórczo lakierowanym”.
Jednak prawdziwym hitem w branży kosmetycznej są etykiety produkowane na przeźroczystej folii. Pozwalają na osiągnięcie efektu „gołej etykiety”, czyli wrażenia, jakoby nadruk znajdował się na samym opakowaniu, a nie etykiecie. Etykiety transparentne bardzo często zdobią butelki z eleganckimi perfumami. Taka etykieta umożliwia też ujrzenie zawartości opakowania. Ma to spore znaczenie wizualne i marketingowe, jeśli dany produkt kosmetyczny jest kolorowy, na przykład żel do włosów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana