Artykuł sponsorowany

Jak powstają etykiety na kosmetykach?

Jak powstają etykiety na kosmetykach?

Kosmetyki to produkty, których przeznaczeniem jest dbałość o estetykę oraz zapach ciała. Z tego powodu etykiety na opakowaniach kosmetyków powinny odznaczać się atrakcyjnym wizualnie wyglądem, żeby zachęcić klientów do kupna. Z jakich materiałów powstają etykiety na kosmetyki? Jakiego rodzaju zdobienia stosuje się na takich etykietach w branży poligraficznej?

Z jakich warstw składają się etykiety?

Etykiety na ogół składają się z czterech warstw. Jedną z nich jest powłoka ochronna, której zadaniem jest ochrona informacji umieszczonych na etykiecie, by zbyt szybko się nie zatarły. Ta część odpowiada też za funkcję estetyczną, niezwykle istotną w przypadku etykiet dla branży kosmetycznej. Drugą warstwę stanowi podłoże z nadrukiem, na którym znajdują się wszystkie potrzebne informacje i znaki graficzne. Im lepsza jakość wykonania, tym większa jakość całej etykiety.

Etykiety są mocowane do podłoża za pomocą kleju. Ostatnią warstwą jest natomiast podkład, czyli fundament etykiety. Ten wykonywany jest przeważnie z papieru bądź specjalnej folii. Takie firmy, jak drukarnia cyfrowa Poli-Plus, oferują zarówno papierowe, jak i foliowe wersje etykiet samoprzylepnych i innego rodzaju. Dobry podkład powinien być nieprzywierający, aby można go było łatwo oddzielić od innych warstw etykiety.

Z czego tworzone są etykiety na kosmetyki?

Wyróżniamy kilka rodzajów papieru i folii, z których produkuje się etykiety na kosmetyki. Można to robić między innymi na papierze termicznym ECO, matowym, jak również na foliach z białego polipropylenu gwarantującego zachowanie wyrazistości barw i czytelności tekstu. Wyjątkową popularnością cieszą się samoprzylepne etykiety na kosmetyki, które łatwo samodzielnie umieścić na opakowaniu. Aby uzyskać dodatkowy ozdobny efekt, etykiety są często drukowane na foliach metalizowanych, pozłacanych bądź papierze „wybiórczo lakierowanym”.

Jednak prawdziwym hitem w branży kosmetycznej są etykiety produkowane na przeźroczystej folii. Pozwalają na osiągnięcie efektu „gołej etykiety”, czyli wrażenia, jakoby nadruk znajdował się na samym opakowaniu, a nie etykiecie. Etykiety transparentne bardzo często zdobią butelki z eleganckimi perfumami. Taka etykieta umożliwia też ujrzenie zawartości opakowania. Ma to spore znaczenie wizualne i marketingowe, jeśli dany produkt kosmetyczny jest kolorowy, na przykład żel do włosów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.