Artykuł sponsorowany

Jak radzić sobie z porażkami w biznesie?

Jak radzić sobie z porażkami w biznesie?

Prowadzenie biznesu to wymagające zajęcie. Podczas pracy zdarzają się chwile radości, które są związane z osiąganiem określonych celów, ale bywa też i tak, że trzeba się mierzyć z różnymi porażkami. Jest to szczególnie trudne w sytuacjach, gdy wydaje nam się, iż wszystko mamy zapięte na ostatni guzik, wszystkie podjęte działania były dobrze zaplanowane i nic złego na pewno się nie zdarzy. Porażki w biznesie mogą się od siebie różnić skalą, są też inaczej odbierane przez różne osoby. Każdy biznesmen i każda osoba pracująca w korporacji powinna się jednak nauczyć z nimi radzić. Jak to zrobić?

Określenie dokładnych przyczyn porażki biznesowej

Mierząc się z istotną porażką w biznesie, zanim zaczniemy się obwiniać i wpadać w depresję, najpierw należy się postarać dokładnie określić przyczyny niepowodzenia. Pomoże nam to później w rozpoczęciu działań, które pozwolą wyeliminować powstawanie podobnych problemów w przyszłości. Porażki w biznesie mogą mieć różne przyczyny. Czasami są związane z podjęciem niewłaściwych decyzji o inwestycji, czasami z rozpoczęciem współpracy nie z tym firmami lub osobami, z którymi powinniśmy, z oddelegowaniem do wykonania określonych zadań nie tych pracowników, a czasami ze stworzeniem strategii biznesowej, która się nie sprawdziła i zaczęła wiązać się z dużymi stratami finansowymi.

Każda porażka biznesowa może być bolesna, ważne jest jednak to, żeby się nie poddawać, tylko nauczyć z każdego takiego zdarzenia wyciągać odpowiednie wnioski, po to, aby uniknąć podobnych błędów w przyszłości. W tym celu niezbędne jest najpierw przeprowadzenie dokładnej analizy całej sytuacji.

Analiza uzyskanych danych i rozpoczęcie dalszego działania

Przeanalizowanie sytuacji, w której doszło do naszej porażki, nie zawsze pozwoli w przyszłości w podobnych sytuacjach przekuć zbliżone warunki w sukces, za to umożliwia unikanie popełniania porównywalnych błędów. Nie zawsze też porażki w biznesie są winą tylko menadżerów. Bywa też tak, że wpływ na powstanie takich sytuacji jest efektem splecenia się wielu różnych okoliczności. Wtedy trzeba się nauczyć tego, że nie każdą porażkę musimy wkładać na własne konto, tylko czasami powinniśmy je traktować jako naturalny efekt prowadzenia działalności w branży. Takie lekcje daje wielu mówców motywacyjnych i specjalistów zajmujących się świadczeniem usług mentoringu w biznesie. Podczas prowadzenia firmy trzeba być po prostu przygotowanym na różne okoliczności.

Każdą porażkę w biznesie należy rozpatrywać indywidualnie. Pomocne w unikaniu trudnych sytuacji może być właściwe planowanie i nauka osiągania celów. Pomoc w tym zakresie świadczy wielu specjalistów. Jedną z takich osób jest wybitny sportowiec, 4-krotny mistrz olimpijski i 3-krotny mistrz świata w chodzie sportowym Robert Korzeniowski. Przez lata walcząc o osiąganie kolejnych sukcesów, nauczył się, że odpowiednie przygotowania i tworzenie strategii działania pozwalają mierzyć wysoko i osiągać znakomite rezultaty. Teraz dzieli się swoimi doświadczeniami nie tylko z młodymi sportowcami, ale również z biznesmenami, którym oferuje wiele ciekawych usług, wspierając ich we właściwej motywacji i w dążeniu do realizacji celów.

Dlaczego działania biznesowe nie zawsze przynoszą oczekiwane skutki?

Najczęstsze przyczyny ponoszenia porażek w biznesie są związane ze złym zarządzaniem zespołem, z niewłaściwym przygotowaniem do działania oraz ze złą estymacją koniecznych do poniesienia kosztów. Porażki w biznesie mogą być też oczywiście związane z błędnymi wyliczeniami i z określeniem niewłaściwych parametrów działania lub z ignorowaniem pojawiających się znaków ostrzegawczych. Wszystkie popełniane błędy i wszystkie porażki dzięki właściwemu podejściu w przyszłości można jednak zamienić na sukces lub zmniejszyć ryzyko ich ponownego powstania.

Warto też pamiętać, że ostatecznie wygrywają ci, którzy, choć nie raz przegrywali, to nie boją się porażki, a ich postawa zorientowana jest na sukces.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.