Artykuł sponsorowany

Jak skalować sprzedaż za pomocą transmisji na żywo?

Jak skalować sprzedaż za pomocą transmisji na żywo?

Wraz z rozwojem technologii cyfrowej firmy otrzymują do swojej dyspozycji coraz nowocześniejsze rozwiązania, które pozwalają znacznie ułatwić sprzedaż. Jednym z nich są transmisje sprzedażowe, cieszące się już bardzo dużą popularnością na rynku azjatyckim i zyskujące coraz większe uznanie również w Europie. Czym są transmisje sprzedażowe i w jaki sposób można przy ich pomocy skalować sprzedaż produktów?

Czym jest transmisja sprzedażowa?

Transmisja sprzedażowa to specyficzny rodzaj transmisji na żywo za pośrednictwem platform internetowych, podczas których firmy mogą prezentować swoje produkty i jednocześnie przyjmować zamówienia na nie. Rozwiązanie to zyskało sporą popularność między innymi w wyniku pandemii i wprowadzanych w wielu krajach lockdown’ów – transmisje są dla klientów swego rodzaju odpowiednikiem wizyty w stacjonarnym sklepie, podczas której można dokładniej obejrzeć towar przed podjęciem decyzji o zakupie.

Jak skalować sprzedaż za pomocą transmisji?

W najprostszej definicji skalowanie sprzedaży to poszerzanie zakresu sprzedaży między innymi poprzez docieranie do coraz większej grupy odbiorców treści sprzedażowych. Transmisje na żywo mogą być bardzo cennym rozwiązaniem do osiągania ustalonych celów, o ile są prawidłowo wykorzystywane. O co należy zadbać? Przede wszystkim o stronę techniczną transmisji. Teoretycznie do jej przeprowadzenia wystarczy urządzenie mobilne z dostępem do internetu – w praktyce jednak ograniczenie się do tego raczej nie przyniesie dobrych rezultatów.

Dobrym rozwiązaniem są aplikacje wspierające sprzedaż, takie jak Seltu.tv. Ich zadaniem jest wyręczanie sprzedającego w najbardziej uciążliwych czynnościach, takich jak przyjmowanie zamówień, rezerwacja produktów, przyjmowanie płatności, ewidencja paczek – dzięki temu osoba prowadząca live’a nie musi zajmować się tym osobiście, a może skupić się wyłącznie na prezentowaniu produktów i odpowiadaniu na pytania klientów.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Dobre oprogramowanie to oczywiście nie wszystko. Prowadzący transmisje sprzedażowe powinien pamiętać również o dobrej strategii – live’y powinny być zaplanowane, dobrze przygotowane od strony merytorycznej, aby móc zachęcić klientów oraz odpowiadać na ich ewentualne wątpliwości. Ważna jest również regularność transmisji oraz przygotowywanie treści przeznaczonych dla konkretnych grup docelowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.