Jak skalować sprzedaż za pomocą transmisji na żywo?
Wraz z rozwojem technologii cyfrowej firmy otrzymują do swojej dyspozycji coraz nowocześniejsze rozwiązania, które pozwalają znacznie ułatwić sprzedaż. Jednym z nich są transmisje sprzedażowe, cieszące się już bardzo dużą popularnością na rynku azjatyckim i zyskujące coraz większe uznanie również w Europie. Czym są transmisje sprzedażowe i w jaki sposób można przy ich pomocy skalować sprzedaż produktów?
Czym jest transmisja sprzedażowa?
Transmisja sprzedażowa to specyficzny rodzaj transmisji na żywo za pośrednictwem platform internetowych, podczas których firmy mogą prezentować swoje produkty i jednocześnie przyjmować zamówienia na nie. Rozwiązanie to zyskało sporą popularność między innymi w wyniku pandemii i wprowadzanych w wielu krajach lockdown’ów – transmisje są dla klientów swego rodzaju odpowiednikiem wizyty w stacjonarnym sklepie, podczas której można dokładniej obejrzeć towar przed podjęciem decyzji o zakupie.
Jak skalować sprzedaż za pomocą transmisji?
W najprostszej definicji skalowanie sprzedaży to poszerzanie zakresu sprzedaży między innymi poprzez docieranie do coraz większej grupy odbiorców treści sprzedażowych. Transmisje na żywo mogą być bardzo cennym rozwiązaniem do osiągania ustalonych celów, o ile są prawidłowo wykorzystywane. O co należy zadbać? Przede wszystkim o stronę techniczną transmisji. Teoretycznie do jej przeprowadzenia wystarczy urządzenie mobilne z dostępem do internetu – w praktyce jednak ograniczenie się do tego raczej nie przyniesie dobrych rezultatów.
Dobrym rozwiązaniem są aplikacje wspierające sprzedaż, takie jak Seltu.tv. Ich zadaniem jest wyręczanie sprzedającego w najbardziej uciążliwych czynnościach, takich jak przyjmowanie zamówień, rezerwacja produktów, przyjmowanie płatności, ewidencja paczek – dzięki temu osoba prowadząca live’a nie musi zajmować się tym osobiście, a może skupić się wyłącznie na prezentowaniu produktów i odpowiadaniu na pytania klientów.
O czym jeszcze warto pamiętać?
Dobre oprogramowanie to oczywiście nie wszystko. Prowadzący transmisje sprzedażowe powinien pamiętać również o dobrej strategii – live’y powinny być zaplanowane, dobrze przygotowane od strony merytorycznej, aby móc zachęcić klientów oraz odpowiadać na ich ewentualne wątpliwości. Ważna jest również regularność transmisji oraz przygotowywanie treści przeznaczonych dla konkretnych grup docelowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana