Jak stworzyć dobrą ulotkę firmową?
Jakimi cechami wyróżniają się dobre ulotki firmowe? Wiele osób mylnie sądzi, że tworzenie ulotek przedstawiających ofertę jakiegoś przedsiębiorstwa jest nieopłacalne. Tymczasem taka forma reklamy może przynieść świetne efekty. Wystarczy kierować się pewnymi zasadami, aby potencjalni klienci poświęcili czas na przeczytanie treści broszury. W jaki sposób do tego zachęcić?
Stwórz ulotkę firmową spójną wizualnie
Dobra ulotka firmowa zachęca do czytania i przyciąga wzrok. Chociaż wydaje się to oczywiste, nie każdy wie, w jaki sposób osiągnąć taki efekt. Nie wystarczy wartościowy tekst – istotną rolę odgrywa kwestia wizualna. Twoi potencjalni klienci nie poświęcą nawet chwili na zapoznanie się z treścią ulotkifirmowej wykonanej ze słabej jakości papieru. Co zrobić, aby przyciągnąć ich wzrok? Pamiętaj, że ludzie są wzrokowcami, a układ tekstu powinien im umożliwić jak najszybsze zdobycie informacji.
Z tego powodu kieruj się zasadą „mniej znaczy więcej” i postaw na minimalizm. Najlepszy efekt uzyskasz, rezygnując z długich kolumn tekstu. W dobrej, przejrzystej ulotce znajdą się pojedyncze hasła, wypunktowania oraz pogrubienia. Aby osiągnąć wrażenie lekkości, zadbaj o odpowiednią czcionkę pozbawioną ozdobników i wykorzystaj jak najmniej kolorów. Stosując się do tych zasad, nie wywołasz w czytelniku dyskomfortu.
Jakie elementy powinna mieć dobra ulotka firmowa?
Zanim przystąpisz do projektowania ulotki firmowej, zastanów się, do kogo ją kierujesz. Kto ma być odbiorcą broszury? Określenie grupy docelowej i przewidzenie ich oczekiwań znacznie ułatwi Ci zadanie. Na tej podstawie dobierz zdjęcia, rodzaj czcionki, ale też bliski dla tych osób język wypowiedzi. Istotną rolę odgrywają również chwytliwe hasła, które pozostaną w pamięci potencjalnych klientów na dłużej. Krótkie zdanie powinno zawierać obietnicę uzyskania jakiejś korzyści.
Po zaprojektowaniu ulotek warto nawiązać kontakt z doświadczonymi specjalistami, którzy oferują wybór spomiędzy różnego rodzaju papieru – należy do nich m.in. drukarnia offsetowa AA Print w Katowicach. Eksperci udzielą Ci profesjonalnej porady, aby ulotki stały się jeszcze bardziej atrakcyjne. Pamiętaj, że ulotka powinna spełniać określony cel i informować czytelników, jaki zysk osiągną, nawiązując z Tobą współpracę. Zamiast kopiowania nudnych faktów, postaw na emocje i potrzeby wybranej grupy docelowej. Dobra ulotka firmowa nie może wywołać w odbiorcy poczucia dyskomfortu. Ulotka powinna wzbudzić pozytywne emocje, zachęcając do działania.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana