Artykuł sponsorowany

Jak stworzyć spójną identyfikację wizualną marki?

Jak stworzyć spójną identyfikację wizualną marki?

Spójna identyfikacja wizualna to podstawa budowania wizerunku marki. Nieocenioną rolę w tej dziedzinie pełnią rozmaite gadżety reklamowe, które pomagają promować świadomość brandu na rynku lokalnym. Spójna identyfikacja wizualna przekłada się na większe zaufanie wśród klientów, a także na pozytywny odbiór marki – przedsiębiorstwo uznawane jest za bardziej profesjonalne.

Etapy tworzenia spójnej identyfikacji wizualnej marki

Najważniejszy element w budowaniu świadomości marki to logotyp. Jest to tak naprawdę znak rozpoznawczy przedsiębiorstw, który wykorzystuje się w akcjach promocyjnych. Stosowane materiały reklamowe muszą być jednak spójne – a zatem do logotypu dopasowujemy całą kolorystykę i typografię. Warto pamiętać, że kolory mają dużą siłę marketingową – wpływają na psychikę i przywołują konkretne skojarzenia. W przypadku czcionki chodzi raczej o estetykę. Brak konsekwencji w aspekcie topografii wprowadza niepotrzebny chaos.

Przeczytaj również: Gadżety reklamowe przydatne w codziennym życiu

Budując identyfikację wizualną, konieczne jest wdrożenie jednolitego sposobu komunikacji z klientem i prezentacji oferty różnymi kanałami. Warto wykorzystać elementy historii firmy, zdobyte doświadczenie i referencje. Jest to doskonały materiał do określenia misji przedsiębiorstwa i wartości, jakimi się kieruje – czyli elementów, które będą później wykorzystywane w rozmaitych akcjach marketingowych.

Przeczytaj również: Jakie gadżety oznakujesz dzięki drukarce UV?

Gadżety reklamowe jako nieodzowny element budowania identyfikacji wizualnej

Gdy koncepcja identyfikacji wizualnej jest gotowa, nadchodzi czas, aby wdrożyć przyjęte założenia w czyn. Kolejnym etapem jest zatem budowanie świadomości marki na rynku lokalnym oraz wśród potencjalnych klientów. Jak to osiągnąć? Ulotki, bilbordy, reklamy w radiu? Otóż dużo skuteczniejszym i korzystniejszym pod względem ekonomicznym rozwiązaniem jest inwestycja w gadżety reklamowe.

Przeczytaj również: Jak posługiwać się kalkulatorem nadruków jeśli chcemy zamówić gadżety reklamowe?

Warto jednak pamiętać, że gadżety reklamowe są wszędzie i zwykle są do siebie podobne. Dlatego chcąc się wyróżnić, warto spróbować czegoś bardziej oryginalnego – na przykład naszywek i dodatków krawieckich z elastomeru, jakie produkuje firma Imar-Naszywki. Przedsiębiorstwo wykonuje dekoracyjne wszywki, breloki silikonowe, etykiety plastikowe, paski na rzep i wiele różnych gadżetów reklamowych, na których można umieścić dowolną grafikę – na przykład logotyp.

Reasumując, drobne gadżety reklamowe to najlepsza forma reklamy – można je wykorzystać na przykład podczas targów branżowych albo w formie upominku dla klientów lub kontrahentów, z którymi nawiązana została współpraca.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.