Jak stworzyć spójną identyfikację wizualną marki?
Spójna identyfikacja wizualna to podstawa budowania wizerunku marki. Nieocenioną rolę w tej dziedzinie pełnią rozmaite gadżety reklamowe, które pomagają promować świadomość brandu na rynku lokalnym. Spójna identyfikacja wizualna przekłada się na większe zaufanie wśród klientów, a także na pozytywny odbiór marki – przedsiębiorstwo uznawane jest za bardziej profesjonalne.
Etapy tworzenia spójnej identyfikacji wizualnej marki
Najważniejszy element w budowaniu świadomości marki to logotyp. Jest to tak naprawdę znak rozpoznawczy przedsiębiorstw, który wykorzystuje się w akcjach promocyjnych. Stosowane materiały reklamowe muszą być jednak spójne – a zatem do logotypu dopasowujemy całą kolorystykę i typografię. Warto pamiętać, że kolory mają dużą siłę marketingową – wpływają na psychikę i przywołują konkretne skojarzenia. W przypadku czcionki chodzi raczej o estetykę. Brak konsekwencji w aspekcie topografii wprowadza niepotrzebny chaos.
Przeczytaj również: Gadżety reklamowe przydatne w codziennym życiu
Budując identyfikację wizualną, konieczne jest wdrożenie jednolitego sposobu komunikacji z klientem i prezentacji oferty różnymi kanałami. Warto wykorzystać elementy historii firmy, zdobyte doświadczenie i referencje. Jest to doskonały materiał do określenia misji przedsiębiorstwa i wartości, jakimi się kieruje – czyli elementów, które będą później wykorzystywane w rozmaitych akcjach marketingowych.
Przeczytaj również: Jakie gadżety oznakujesz dzięki drukarce UV?
Gadżety reklamowe jako nieodzowny element budowania identyfikacji wizualnej
Gdy koncepcja identyfikacji wizualnej jest gotowa, nadchodzi czas, aby wdrożyć przyjęte założenia w czyn. Kolejnym etapem jest zatem budowanie świadomości marki na rynku lokalnym oraz wśród potencjalnych klientów. Jak to osiągnąć? Ulotki, bilbordy, reklamy w radiu? Otóż dużo skuteczniejszym i korzystniejszym pod względem ekonomicznym rozwiązaniem jest inwestycja w gadżety reklamowe.
Przeczytaj również: Jak posługiwać się kalkulatorem nadruków jeśli chcemy zamówić gadżety reklamowe?
Warto jednak pamiętać, że gadżety reklamowe są wszędzie i zwykle są do siebie podobne. Dlatego chcąc się wyróżnić, warto spróbować czegoś bardziej oryginalnego – na przykład naszywek i dodatków krawieckich z elastomeru, jakie produkuje firma Imar-Naszywki. Przedsiębiorstwo wykonuje dekoracyjne wszywki, breloki silikonowe, etykiety plastikowe, paski na rzep i wiele różnych gadżetów reklamowych, na których można umieścić dowolną grafikę – na przykład logotyp.
Reasumując, drobne gadżety reklamowe to najlepsza forma reklamy – można je wykorzystać na przykład podczas targów branżowych albo w formie upominku dla klientów lub kontrahentów, z którymi nawiązana została współpraca.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana