Jak uniknąć błędów, które mogą dużo kosztować przy naliczaniu wypłat pracowniczych?
Choć naliczanie wypłat dla pracowników zatrudnionych w firmie może wydawać się stosunkowo prostym zadaniem, w praktyce okazuję się jednak, że nietrudno w tym przypadku o błąd, który odbije się niekorzystnie nie tylko na reputacji pracodawcy, ale także może skutkować wysokimi karami finansowymi. Jeśli więc prowadzisz firmę, w której zatrudniasz pracowników, poznaj najczęściej popełniane błędy związane z rozliczaniem wynagrodzeń.
Najpowszechniejsze błędy przy naliczaniu wypłat i ich konsekwencje
Podczas naliczania wypłat wyróżnić można pewną grupę błędów, które popełniane są notorycznie. Najczęściej dotyczą one przede wszystkim rozliczenia godzin pracy odbiegających od określonego przepisami wymiaru. W tym przypadku są one zazwyczaj rozliczane nieodpowiednią stawką lub zbyt późno względem określających to przepisów. Równie problematyczne jest także wyliczanie wynagrodzenia dla pracowników przebywających na zwolnieniu chorobowym, które przez pierwsze 33 dni jego trwania wypłaca pracodawca. Oprócz tego do najczęściej popełnianych błędów przy naliczaniu wypłat pracowniczych zalicza się:
przyjęcie nieodpowiedniej podstawy opodatkowania wynagrodzenia i podstawy do wyliczenia należnych składek ZUS,
nieuwzględnienie w naliczaniu wypłat przysługujących pracownikom ulg,
niepoprawne wyliczenia wynagrodzeń urlopowych.
Wszystkie z nich mogą mieć natomiast kosztowne konsekwencje w postaci kar oraz kontroli, którym poddana zostanie firma je popełniająca.
Jak skutecznie zapobiec pomyłkom przy naliczaniu wypłat?
Aby uchronić się przed błędami popełnianymi przy naliczaniu wypłat, zadanie to najlepiej powierzyć specjalistom, tworząc odrębny dział kadrowy w firmie lub zlecając ich wykonanie takim firmom jak Biuro Rachunkowe Teresy Kozłowskiej działające w Mogilnie. Pozwoli to bowiem mieć pewność, że wypłaty dla pracowników będą naliczane poprawnie i w pełni zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Zalety outsourcingu obsługi kadrowej
Oprócz możliwości uniknięcia kosztownych błędów przy naliczaniu wypłat outsourcing obsługi kadrowej ma także inne zalety. Zaliczyć do nich można między innymi:
brak konieczności ponoszenia kosztów na utrzymanie działu w firmie,
wsparcie podczas kontroli przeprowadzanych przez PIP oraz ZUS,
gwarancje poprawnie prowadzonej dokumentacji pracowniczej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana