Artykuł sponsorowany

Jak wybrać odpowiednią formę opodatkowania firmy?

Jak wybrać odpowiednią formę opodatkowania firmy?

Wybór odpowiedniej formy opodatkowania firmy nie jest prosty, jednak ma bardzo duży wpływ na późniejsze funkcjonowanie działalności. Z tego względu początkujący przedsiębiorcy powinni poświęcić procesowi szczególną uwagę. Biorąc pod uwagę różne czynniki, można wybrać najlepsze rozwiązanie, które zagwarantuje uzyskanie pewnych korzyści. W takim razie, jak wybrać odpowiednią formę opodatkowania firmy?

Jak wybrać najlepszą formę opodatkowania firmy?

Wybór odpowiedniej formy opodatkowania firmy nie jest prosty. Decyzję należy uzależnić m.in. od spodziewanych przychodów, a także zakresu prowadzonych działań. W każdym przypadku trzeba się upewnić, czy istnieje możliwość opodatkowania danej działalności wybraną formą. Każde z możliwych rozwiązań ma wady i zalety, a ich porównanie jest sposobem na wybór odpowiedniej formy opodatkowania. W tym celu przedsiębiorcy często postanawiają skorzystać z pomocy specjalistów, np. doradców podatkowych w Warszawie.

Dlaczego? Eksperci potrafią jasno wytłumaczyć, jakie korzyści płyną z możliwych opcji. Zgodnie z tą zasadą zauważają, że wybór zasad ogólnych wiąże się z prawem do korzystania z różnych ulg. W takim przypadku wysokość podatku dochodowego zależy od uzyskiwanych dochodów. Co ważne, w nowym roku przedsiębiorcy, których dochód nie przekroczy kwoty równej 120 000 zł zapłacą podatek w wysokości 17 %. Należy pamiętać, że wybór zasad ogólnych jako formy opodatkowania firmy jest związany z obowiązkiem prowadzenia Księgi Przychodów i Rozchodów.

Rozwiązanie dopasowane do potrzeb firmy

Popularną formą opodatkowania jest również podatek liniowy. Wyróżnia ją jednolita stawka podatkowa w wysokości 19 %, niezależna od uzyskiwanego dochodu. Mimo to podatek liniowy odbiera prawo do skorzystania z większości ulg podatkowych. W wielu przypadkach początkujący przedsiębiorcy nie potrafią przewidzieć, jakie rozwiązanie okaże się dla nich korzystne w przyszłości. Z tego powodu często postanawiają nawiązać współpracę z doświadczonymi ekspertami, np. pracownikami kancelarii doradztwa podatkowego z Warszawy prowadzonej przez Andrzeja Dębka.

Eksperci potrafią wskazać, która z form opodatkowania będzie szczególnie korzystna dla danej działalności. Przedsiębiorcy, którzy wybierają opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych płacą podatek zależny od osiąganych przychodów. W tym przypadku nie można go pomniejszyć o koszty uzyskania przychodu. Co ważne, stawka ryczałtu jest inna dla konkretnych działalności. Stawka podatku może wynosić: 2%, 3%, 5,5%, 8,5%, 10%, 12,5%, 15% lub 17%.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.