Jak wygląda produkcja kontraktowa leków?
Wprowadzenie na rynek nowego produktu nie jest łatwe. A już szczególnie w branży farmaceutycznej, której dotyczy tak wiele regulacji. Poza tym, do przygotowania środka leczniczego, wyrobu medycznego albo suplementu diety potrzebne jest odpowiednie zaplecze, którego nie da się zbudować z dnia na dzień. Dlatego coraz popularniejszym rozwiązaniem staje się produkcja kontraktowa.
Na czym polega produkcja kontraktowa suplementów i leków? Najprościej mówiąc – jest to outsourcing. Firma chcąca wprowadzić na rynek nowy towar pod swoją marką, zleca jego produkcję innej firmie, specjalizującej się właśnie w realizacji tego rodzaju zleceń. Alternatywą byłoby budowanie własnego zaplecza technologicznego, co jest bardzo kosztowne i czasochłonne. Potrzebne są nie tylko specjalnie przygotowane laboratoria, wyposażone w nowoczesne (i często bardzo drogie) urządzenia. Niczego nie uda się dokonać także bez wykwalifikowanego personalu, który powinien posiadać jak największe doświadczenie. Tworzenie tego wszystkiego od zera byłoby ponad siły dla większości przedsiębiorstw.
Produkcja kontraktowa krok po kroku
Zlecając produkcję kontraktową zewnętrznej firmie, takiej jak Exim Pharma, można zrealizować swój plan przy minimalnych nakładach czasu i pieniędzy. Zaufanie do własnej marki buduje się wykorzystując wiedzę i technologię, jaką dysponuje sprawdzony producent. Producent, który udzieli wsparcia na każdym etapie wprowadzania na rynek nowego leku, suplementu albo wyrobu medycznego. Etapy te to przede wszystkim:
- opracowanie składu i technologii produkcji na podstawie wizji przedstawionej przez zleceniodawcę,
- rejestracja nowego produktu, co dotyczy zarówno środków leczniczych, jak i suplementów diety,
- wytwarzanie leku lub suplementu w różnych formach podania, czyli tabletkowanie, powlekanie, kapsułkowanie etc.
- kontrola jakości i sprawdzanie, czy każda partia produktu będzie bezpieczna dla konsumenta,
- pakowanie gotowych wyrobów w blistry, buteleczki lub kartoniki i etykietowanie ich zgodne z wizją klienta
- przygotowywanie materiałów marketingowych i wdrażanie działań promocyjnych umożliwiających szybkie zaistnienie nowej marki.
Jak zatem widać, mamy tu do czynienia z bardzo złożonym procesem. Dlatego tak ważne jest wybranie odpowiedniego partnera, który zajmie się produkcją kontraktową w taki sposób, aby efekty okazały się zgodne z oczekiwaniami.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana