Artykuł sponsorowany

Jak wygląda rekrutacja pracowników przez agencję pracy?

Jak wygląda rekrutacja pracowników przez agencję pracy?

Współpraca z agencją pośrednictwa pracy to znakomita opcja zarówno dla samych pracowników poszukujących zatrudnienia, jak i dla pracodawców. W ten sposób osoba zatrudniająca ma pewność, że proces rekrutacyjny przebiegnie w sposób profesjonalny. Z kolei pracownik czuje się bezpieczniej, mając wsparcie dodatkowego podmiotu. W jaki sposób wygląda proces weryfikacji kandydatów do pracy?

Wybór idealnych kandydatów do pracy

Często jest tak, że agencja pośrednictwa ma własną rozbudowaną bazę potencjalnych kandydatów na dane stanowisko. Niekiedy jednak pracowników trzeba szukać „od zera”. Tworzy się więc listę zainteresowanych na podstawie wyników wyszukiwania.

Łatwiejszym sposobem jest wybieranie spośród tych, którzy odpowiedzieli na ogłoszenie. W tym przypadku jest jednak małe zastrzeżenie, że agencja musi być na tyle znana i rozpoznawalna na rynku, by chętni do pracy sami ją wyszukiwali.

Wieloetapowo – z naciskiem na rozbudowane kompetencje

Coraz więcej firm stawia dziś na pracowników wykwalifikowanych. Takich, którzy już po wstępnym przeszkoleniu z systemów wewnętrznych będą w stanie pracować efektywnie.

Dlatego właśnie coraz więcej agencji pośrednictwa pracy stawia na wieloetapową rekrutację. Taki outsourcing pracowników przebiega co prawda dłużej, ale daje zdecydowanie lepsze efekty.

Zwykle zaczyna się od rozmowy telefonicznej. To wstępna ocena wzajemnych oczekiwań i dyspozycyjności. Dopiero po tym przyszły pracownik zapraszany jest na rozmowę kwalifikacyjną. Zdarza się, że na tym etapie kandydat jest poproszony o wykazanie się w jakimś niewielkim zadaniu praktycznym. Niekiedy musi również udzielić profesjonalnej rady w odpowiedzi na jakiś problem.

Rekruter powinien również sprawdzić przedstawiane przez pracownika dokumenty. Chodzi tu głównie o zweryfikowanie aktualności uprawnień, ale nie tylko.

Dlaczego warto współpracować z agencją pracy?

Czemu dobrze jest zlecić proces rekrutacyjny firmie zewnętrznej, w tym agencji pośrednictwa pracy? Ponieważ z punktu widzenia przedsiębiorcy jest to spora oszczędność czasu i zasobów.

Nie trzeba samodzielnie organizować dość skomplikowanej i nieraz kosztownej operacji wyszukiwania pracowników. Korzystając ze wsparcia takich firm jak Derksen Polska, możesz liczyć na szybką i efektywnie przeprowadzoną rekrutację.

Wspomniane przedsiębiorstwo to miejsce, w którym pracują eksperci z doświadczeniem w procesach rekrutacji. Na polskim rynku działa od 2007 roku jako certyfikowana agencja zatrudnienia.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.