Artykuł sponsorowany

Jak zweryfikować kontrakt na zakup towaru z zagranicznym kontrahentem?

Jak zweryfikować kontrakt na zakup towaru z zagranicznym kontrahentem?

Niekiedy przy prowadzeniu działalności krajowy rynek odbiorców towarów jest zbyt ciasny, a jednocześnie pojawiają się możliwości prowadzenia interesów z kontrahentami zagranicznymi. Wymiana handlowa z krajami Unii Europejskiej i z całym światem to zupełnie nowe możliwości dla rozwoju przedsiębiorstwa. Jednak w wypadku zagranicznych interesów warto znać sposoby na weryfikację partnera. W jaki sposób to robić?

Jak zweryfikować zagraniczną firmę?

Przed rozpoczęciem współpracy z kontrahentem zagranicznym rozsądnie jest sprawdzić jego wiarygodność. Jest na to kilka sposobów. W przypadku firm europejskich przydatny będzie portal e-justice.europa. Można też sprawdzić przedsiębiorstwo w bazie podatników VAT w Unii Europejskiej, gdzie dostępne są informacje na potrzeby systemu celnego EORI. Samodzielnie można również skontrolować, czy firma ma przedstawiciela w Polsce. Jeżeli taki jest, to można założyć, że takie przedsiębiorstwo funkcjonuje.

Pomocne przy zbieraniu informacji o zagranicznych kontrahentach są firmy takie, jak PREMCO, które zwykle zajmują się logistyką i innymi sprawami związanymi z handlem zagranicznym. W kompetencjach takich podmiotów leży kontakt z placówką dyplomatyczną w kraju, gdzie działa kontrahent. W ten sposób wchodzi się w posiadanie informacji z izb gospodarczych lub organów rejestrowych. Niekiedy placówki dyplomatyczne prowadzą rejestry nieuczciwych firm, z których również daje się czerpać odpowiednie informacje.

Cennym źródłem informacji mogą być zasoby danych gromadzonych przez dwustronne izby handlowe, działające na terenie Polski. Są one członkami różnych organizacji, między innymi Krajowej Izby Gospodarczej.

Informacje, za które trzeba zapłacić, otrzymuje się od międzynarodowej wywiadowni gospodarczej. W takim przypadku na cenę wpływa ilość informacji, jakie chce się otrzymać i stopień trudności z ich zdobyciem.

Weryfikacja zagranicznych kontrahentów może również odbywać się przy pomocy dostępnych w Internecie danych, na przykład stron internetowych. Dodatkowo dobrze jest zapoznać się z referencjami dotychczasowych partnerów w biznesie.

Zabezpieczenie zagranicznych transakcji

Ochrona swoich interesów polega nie tylko na sprawdzeniu wiarygodności zagranicznego kontrahenta. Bardzo często przedsiębiorcy decydują się na zawieranie umów dotyczących ubezpieczenia zarówno przed brakiem dostawy, jak i na ewentualność uszkodzenia towaru. Może to być polisa na jednostkową transakcję lub na dłuższy czas współpracy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.