Artykuł sponsorowany

Jaki mikrofon nagłowny wybrać - bezprzewodowy czy przewodowy?

Jaki mikrofon nagłowny wybrać - bezprzewodowy czy przewodowy?

Mikrofon przydaje się w wielu sytuacjach i profesjach. Szczególnie mikrofon nagłowny spełnia wiele funkcji – to niezbędny sprzęt dla wokalistów, ale również konferansjerów, szkoleniowców czy pracowników call center. W poniższym artykule postaramy się odpowiedzieć, czy lepszym rozwiązaniem jest mikrofon nagłowny przewodowy czy może bezprzewodowy.

Mikrofon nagłowny – charakterystyka

Mikrofon nagłowny, jak sama nazwa wskazuje, przyczepiany jest do głowy danej osoby. Istnieje mnóstwo profesji, w których taki sprzęt jest niezbędny. Jest to sprzęt bardzo lekki, umożliwiający posiadanie wolnych rąk. Tego rodzaju mikrofony są bardzo drobne i mało widoczne. W zależności od przeznaczenia warto wybrać taki mikrofon, który będzie spełniał swoje funkcje podczas konkretnych sytuacji. Poza dobrą jakością dźwięku, warto spojrzeć na spersonalizowane funkcje mikrofonów. Na przykład prowadzący zajęcia fitness będą potrzebować mikrofonu odpornego na wilgoć, natomiast osoby prowadzące szkolenia online będą miały już zupełnie inne wymagania. Generalnie budowa mikrofonów jest bardzo podobna. Podstawowym pytaniem jest, jaki rodzaj mikrofonu nagłownego wybrać – przewodowy czy bezprzewodowy?

Mikrofon nagłowny – przewodowy czy bezprzewodowy?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy zastanowić się nad przeznaczeniem mikrofonu. Jeśli pracujemy z domu i mikrofonu będziemy używać wyłącznie zasiadając za biurkiem, z całą pewnością mikrofon przewodowy tutaj się sprawdzi. Chyba, że nie jesteśmy fanami zbędnej ilości kabli – wówczas warto zwrócić uwagę na mikrofon bezprzewodowy.

Mikrofon nagłowny bezprzewodowy sprawdzi się wszędzie tam, gdzie niezbędne są wolne ręce i wygoda. Mikrofon bez kabli umożliwia swobodne poruszanie się, tańczenie, a nawet bieganie – jeśli tego wymaga profesja. Tego typu sprzęt sprawdza się podczas eventów, konferencji, ćwiczeń fitness czy różnego rodzaju wystąpień. Wykorzystywany jest przez firmy szkoleniowe, ale również kina, teatry, szkoły czy firmy organizujące wycieczki. Jak więc widać, zastosowanie mikrofonów bezprzewodowych jest bardzo szerokie. Decydując się na mikrofon warto sprawdzić oferty sprawdzonych sklepów ze sprzętem nagłośnieniowym i muzycznym, takich jak chociażby Lighting Center.

Standardowy zestaw bezprzewodowy składa się z odbiornika (najczęściej w formie pudełka) i nadajnika, czyli systemu zasilanego baterią. Istnieje kilka rodzajów mikronów bezprzewodowych, ale wartym uwagi jest mikrofon nagłowny, czyli mocowany na głowie, uwalniający ręce. Aby tego rodzaju mikrofon działał, niezbędny jest tzw. nadajnik bodypack, który można zamontować na przykład przy spodniach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.