Artykuł sponsorowany

Jakie czynniki brać pod uwagę, szukając agenta nieruchomości?

Jakie czynniki brać pod uwagę, szukając agenta nieruchomości?

Współpraca z agentem nieruchomości można znacznie ułatwić poszukiwanie mieszkania, domu lub lokalu użytkowego. Profesjonalista dobrze zna rynek nieruchomości oraz panujące na nim trendy, współpracuje z wieloma specjalistami, np. inspektorami budowlanymi, prawnikami. Ich usługi są nieodzowne np. przy sprzedaży mieszkania oraz przy szukaniu osób, które są zainteresowane najmem. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę, wybierając agenta nieruchomości!

Renoma agenta nieruchomości

Profesjonalny agent nieruchomości cechuje się bogatym doświadczeniem i wiedzą. Jego kompetencje są kluczowe. Musi on znać regulacje prawne dotyczące obrotu nieruchomościami, a także zagospodarowania przestrzennego, obrotu spadkami czy oddłużania. Niezbędny jest ponadto bogaty zasób informacji technicznych, które mogą być przydatne w ocenianiu stanu technicznego nieruchomości oraz warunków przyłączenia wybranej działki do mediów.

Jak wskazują specjaliści Biura WGN Nieruchomości, wybierając agenta nieruchomości warto równie sprawdzić, jak długo funkcjonuje on na rynku. Dłuższa historia firmy wiąże się z bogatszym doświadczeniem. Warto również poznać opinie dotychczasowych klientów, które są umieszczane na stronie biura, w mediach społecznościowych czy w opiniach w Google. Pozytywne rekomendacje świadczą o tym, że firma jest godna zaufania i można z nić rozpocząć współpracę.

Rejon działania agenta i zakres jego usług

Ważnym elementem, który wpływa na efektywność agenta nieruchomości, jest doskonała znajomość rynku. To dzięki niej może on ustalić optymalną cenę za lokal lub budynek, adekwatną do sytuacji rynkowej lub lokalizacji. Sprzedaż domów i mieszkań jest na ogół zróżnicowana pod względem warunków transakcji, w zależności od dzielnicy lub miejscowości.

Większe biuro nieruchomości może mieć kilka oddziałów, zlokalizowanych na terenie kraju. Oznacza to, że agent zajmuje się tylko wybranym segmentem rynku i zna go bardzo dobrze.  Warto również zwrócić uwagę na zakres usług pośrednika. Profesjonalista przedstawia swoim klientom plan działania, który ma na celu doprowadzenie do zawarcia transakcji. Będzie dbał o ich interesy i podpowiadał najlepsze rozwiązania. Konieczne zatem staje się poznanie szczegółów współpracy. Skuteczny agent powinien mieć wypracowane, sprawdzone systemy działania.

Nie bez znaczenia wydaje się również czynnik ludzki, a więc osobowość czy sposób zachowania agenta. Warto zwrócić uwagę na nić porozumienia już podczas pierwszej rozmowy. Brak zrozumienia się może być poważną przeszkodą w późniejszych relacjach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.