Artykuł sponsorowany

Jakimi metodami można uszlachetnić druk?

Jakimi metodami można uszlachetnić druk?

Wykonane z najwyższą starannością i precyzją nadruki powinny wyróżniać się nie tylko czytelnością. Muszą one także obowiązkowo przyciągać wzrok potencjalnych klientów swym niebanalnym designem. Atrakcyjność wizualną druku można dodatkowo podnieść, wykorzystując w tym celu określone metody jego uszlachetniania. Nie wiesz, jakie techniki upiększania druku cieszą się największą popularnością? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!

 

Uszlachetnianie druku – jak to wygląda w praktyce?

 

Uszlachetnianie druku to proces, ukierunkowany na podniesienie walorów wizualnych danego napisu albo grafiki. Na skutek przeprowadzenia określonych czynności wybrane podłoże drukarskie pokrywa się konkretnymi specyfikami, nadającymi ozdabianej powierzchni interesujący design. Co istotne, całe przedsięwzięcie może być z powodzeniem zrealizowane zarówno na zadrukowanych już wcześniej materiałach, jak i tych, na których nie widnieje jeszcze żaden nadruk wykonany przez profesjonalne przedsiębiorstwo, takie jak firma AMIGO. Warto mieć świadomość, że uszlachetnianie druku przyczynia się nie tylko do podniesienia jego wizualnej atrakcyjności. Dzięki niemu dochodzi także do zwiększenia wytrzymałości pokrytej specjalną farbą powierzchni, która w ten sposób staje się odporna na szkodliwe oddziaływanie czynników zewnętrznych, takich jak wilgoć albo promieniowanie UV.

 

Techniki uszlachetniania druku

 

W praktyce wyróżnia się wiele rozmaitych metod uszlachetniania druku. Do najpopularniejszych z nich należą niewątpliwie:

  • foliowanie – polega ono na pokrywaniu kartki folią nałożoną na gorąco; dzięki foliowaniu powierzchnia zadruku zyskuje atrakcyjny wygląd, staje się ona odporna na wilgoć, promienie słoneczne, a także uszkodzenia mechaniczne;
  • tłoczenie druku – to nanoszenie na zadrukowany materiał trójwymiarowego, wklęsłego lub wypukłego wzoru przy użyciu odpowiednio dobranej matrycy; tego typu uszlachetnienie druku znajduje zastosowanie na zaproszeniach ślubnych oraz okładkach albumów;
  • złocenie i srebrzenie druku – używane głównie przy ozdabianiu katalogów i wizytówek; istota tego zabiegu sprowadza się do pokrycia wybranych elementów (np. firmowego logotypu) folią w odpowiednim kolorze;
  • lakierowanie UV – technika polegająca na nanoszeniu specjalnego lakieru na kartkę albo jej fragment.

Co istotne, proces uszlachetniania druku można przeprowadzić na niemal każdym materiale przeznaczonym do zadruku. Czasem jednak nie ma takiej konieczności. Dotyczy to zwłaszcza powierzchni, które prezentują się estetycznie nawet bez tego rodzaju zabiegów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.