Kiedy dzwonić na pogotowie energetyczne? Numer i działanie

Kiedy dzwonić na pogotowie energetyczne? Numer i działanie

Pogotowie energetyczne wzywa się na wypadek awarii prądu. Niewiele osób wie, że fachowiec zajmuje się także łączeniem w sieciach niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Pozwala to utrzymać stałe dostawy energii elektrycznej. Kiedy potrzebna jest pomoc elektryka? Jakie sytuacje zagrażają życiu czy zdrowiu? W jaki sposób można zgłosić awarię prądu? Odpowiadamy!

Kiedy powinien zainterweniować elektryk?

Wezwać pogotowie energetyczne w Radomiu czy innym mieście należy w sytuacji, gdy przełączniki i gniazdka są ciepłe w dotyku. Oznacza to nieprawidłowy stan instalacji elektrycznej, co może spowodować większe niebezpieczeństwo. Dotyczy to szczególnie sytuacji, kiedy na suficie bądź ścianach będą widnieć obrysy ukrytych przewodów. Może to być przyczyną wysokiej temperatury, którą osiągnęły kable. Wówczas może dojść do odbarwienia przewodów. W ten sposób może dojść do pożaru. Przygasanie czy migotanie świateł przy podłączaniu urządzeń może być oznaką spadku napięcia, które powoduje przeciążenie sieci. Dlatego konieczna jest interwencja elektryka.

W jakich sytuacjach przydaje się pomoc pogotowia energetycznego?

Pomoc pogotowia energetycznego przydaje się wówczas, kiedy doszło do awarii będącej przyczyną uszkodzenia sieci dystrybucyjnej. Należy ona do Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Sprowadza się to do pomocy wtedy, kiedy uszkodzenie sieci poza wewnętrzną instalacją jest powodem przerwy w dostawie prądu. Od dyspozytorów zależy, czy zostanie wysłany zespół specjalistów. Naprawy zwykle przeprowadzane są jedynie do granicy własności, a więc dystrybutorem a odbiorcą. W przypadku gdy przyczyna uszkodzenia nie powstała przez winę klienta, wówczas pomoc jest darmowa. Zwykle płaci się za naprawdę instalacji wewnętrznej, dla przykładu – na klatce schodowej.

Kiedy wezwać pogotowie energetyczne? Podsumowanie

Pod numer pogotowia energetycznego (911) najlepiej zadzwonić w przypadku:

  • awarii linii energetycznej,
  • nieprawidłowej pracy licznika – brak zasilania czy zagrożenie dla życia lub zdrowia,
  • usterki zamknięć do obiektów energetycznych – przykładem może być zerwana kłódka w stacji transformatorowej czy otwarte drzwi,
  • zerwania plomby – w trakcie wymiany bezpiecznika przedlinkowego.

Jak zgłosić awarię prądu?

Zauważyłeś zniszczenia linii czy obiektów energetycznych? Brakuje prądu w Twojej okolicy? Licznik nieprawidłowo działa? Z bezpiecznika przedlicznikowego zerwała się plomba? Przed wezwaniem pogotowia energetycznego, warto sprawdzić, czy bezpieczniki działają i czy w innych mieszkaniach czy domach doszło także do awarii.

Dobrze jest także sprawdzić stronę internetową operatora. Jeśli nie ma informacji o usterce, można zgłosić ją za pomocą formularza czy przez SMS-a. Można także zadzwonić na numer 991. W innym przypadku można zadzwonić na numer 801 404 404.

Jak pracuje pogotowie energetyczne?

Warto wiedzieć, że pogotowie energetyczne pracuje codziennie, nawet w weekendy. Fachowcy pracują 24 h na dobę. Zajmują się naprawianiem lub zabezpieczaniem, tak aby naprawić uszkodzone linie energetyczne. Najszybciej przeprowadza się naprawy awarii zagrażających życiu czy zdrowiu. Zaliczają się do nich takie sytuacje jak:

  • przewrócenie słupa linii energetycznej,
  • zerwanie przemysłowych przewodów,
  • leżące na ziemi przewody.

Dopiero potem przywraca się prąd do domów czy przemysłowych obiektów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.