Artykuł sponsorowany

Kiedy mamy do czynienia z nieuczciwą konkurencją?

Kiedy mamy do czynienia z nieuczciwą konkurencją?

Nieuczciwa konkurencja jest zjawiskiem, które dotyczy licznych przedsiębiorców. Pomimo przepisów prawnych mających na celu zwalczanie nieuczciwej konkurencji, przestępstwo to jest faktem. W dzisiejszym artykule omówimy nieco szerzej podane zagadnienie. Wyjaśnimy, kiedy dochodzi do nieuczciwej konkurencji. Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym przez nas tekstem.

Definicja „nieuczciwej konkurencji” w świetle Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

W kontekście nieuczciwej konkurencji stawianych jest wiele pytań – głównie ze strony przedsiębiorców, choć nie tylko, również osoby nieprowadzące działalności gospodarczej są zainteresowane omawianym zjawiskiem. Na szczęście w Ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 roku w sposób szczegółowy opisano nieuczciwą konkurencję, wyjaśniając między innymi, jak należy ją rozumieć. Dzięki temu prawnicy, na przykład radcowie prawni świadczący usługi w postaci porad prawnych w Warszawie, doskonale wiedzą, jak pomagać swoim klientom.

Absolutnie kluczowa jest definicja. Choć nieuczciwa konkurencja wydaje się zjawiskiem oczywistym w swojej specyfice, przedsiębiorcy, którzy muszą się z nią zmierzyć, bardzo często nie do końca wiedzą, czy ich ocena danej sytuacji (tj. dopuszczenia się przez kogoś opisywanego czynu) jest w pełni zasadna. Pomocna w zrozumieniu zagadnienia „nieuczciwa konkurencja” jest treść Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W art. 3. wyżej wymienionej ustawy przeczytać można, że czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta”.

Przykłady nieuczciwej konkurencji

W art. 3. wymienione zostały również przykłady popełnienia czynu karalnego w postaci nieuczciwej konkurencji. Do nieuczciwej konkurencji dochodzi między innymi wtedy, kiedy zostaje naruszona tajemnica przedsiębiorstwa. Do nieuczciwej konkurencji zaliczane są również takie czyny jak: naśladownictwo produktów, utrudnianie dostępu do rynku, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej, a także nieuczciwa lub zakazana reklama oraz wiele innych działań godzących w interes przedsiębiorcy lub jego klientów.

Niestety ocenienie, czy dany czyn można uznać za nieuczciwą konkurencję, czy nie, nie jest łatwe. Dlatego przedsiębiorcy mający wątpliwości w tej kwestii chętnie korzystają z pomocy radców prawnych, mających zarówno wystarczającą wiedzę na temat nieuczciwej konkurencji, jak i doświadczenie w prowadzeniu procesów sądowych dotyczących prawa gospodarczego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.