Artykuł sponsorowany

Kiedy stosuje się termodruk?

Kiedy stosuje się termodruk?

Termodruk jest techniką uszlachetniania, która polega na wytłaczaniu druku na gorąco. Obecnie jest jedną z najpopularniejszych metod, które dają wysoką jakość upiększania druku. Wykorzystuje się ją np. do zdobienia zaproszeń, okładek książek czy wizytówek. Precyzyjne wykonanie sprawia, że nawet z pozoru prosty projekt wygląda bardzo elegancko. Czym jest termodruk?

Na czym polega termodruk?

Termodruk nazywany także hot-stampingiem, wykonywany jest za pomocą wypukłych matryc przewodzących ciepło. Proces uszlachetniania przebiega pod wysoką temperaturą, która osiąga nawet 100 stopni Celsjusza. Folia do hot-stampingu zbudowana jest z kilku warstw – kleju, lakieru oraz aluminium, jakie wtapiają się w powierzchnię nadruku. W wyniku nacisku rozgrzanej matrycy klej nagrzewa się i razem z pozostałymi warstwami przywiera do powierzchni w miejscach określonych przez wzór. Dzięki nowoczesnym maszynom hot-stamping przebiega w sposób całkowicie zautomatyzowany. Jest szybki i precyzyjny, a uzyskane efekty mają wysokie walory estetyczne.

Jakie zastosowanie ma termodruk?

Termodruk dodaje szlachetności nawet najprostszym projektom. Za jego pomocą można uzyskać np. pozłacane lub posrebrzane elementy, które świetnie wyglądają na okładkach książek, etykietach, kalendarzach, czasopismach czy wizytówkach. Kolory stosowane do hot-stampingu są dobierane w zależności od oczekiwań Klienta i potrzeb projektu. Bardzo często efekty termodruku można również podziwiać na certyfikatach, bonach podarunkowych czy zawieszkach. Bardzo typowe złote litery i dekory widnieją na plannerach oraz opakowaniach ekskluzywnych produktów.

Hot-stamping wykonuje się również nie tylko na papierze czy kartonie. Dzięki niemu powstają zdobienia drewna, skóry, tworzyw sztucznych czy laminatów. Precyzyjne zastosowanie tej techniki oferują m.in. usługi poligraficzne MegaLak, dla których zadowolenie Klientów jest najważniejsze.

Jakie zalety ma hot-stamping?

W przeciwieństwie do innych technik termodruk gwarantuje wysoką elastyczność zastosowania na zróżnicowanych materiałach. Bez problemu sprawdzi się na różnych pudełkach czy ulotkach i zakładkach. Efekty tego procesu są bardzo trwałe i utrzymują się przez długi czas, bez zmiany swojej formy i jakości. Jest to tzw. technika sucha, dlatego zapewnia dużą wygodę.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.