Artykuł sponsorowany

Kiedy warto przeprowadzić audyt IT?

Kiedy warto przeprowadzić audyt IT?

W dobie zwiększającego się ryzyka cyberataków firmom coraz trudniej zachować bezpieczeństwo danych i systemów informatycznych. Audyt IT może być odpowiedzią na te wyzwania, pozwalając firmom na ocenę stanu swoich systemów i wdrożenie niezbędnych usprawnień. W tym artykule przyjrzymy się tematyce audytu IT oraz sytuacjom, w których warto skorzystać z tego rodzaju usług.

Czym jest audyt IT?

Audyt IT to proces mający na celu dokładną ocenę systemów informatycznych, ich zgodności z obowiązującymi standardami bezpieczeństwa oraz efektywności ich działania. W ramach takiej usługi specjaliści oceniają oprogramowanie, sprzęt oraz procesy biznesowe w firmie, a także analizują potencjalne zagrożenia dla bezpieczeństwa danych przechowywanych w systemach informatycznych. Tego typu rozwiązania stają się coraz bardziej popularne. W Warszawie audyty IT są obecnie przeprowadzane nie tylko w firmach przechowujących duże ilości danych osobowych, lecz także w organizacjach o mniejszej skali działalności.

Kiedy należy skorzystać z takiego rozwiązania?

Przeprowadzenie audytu IT warto rozważyć przede wszystkim w momencie wprowadzania nowych systemów informatycznych. Wówczas mamy do czynienia z tzw. audytem wdrożeniowym, który może być przeprowadzony m.in. przez ekspertów z firmy KNT Technology z Warszawy. Z takiej usługi niejednokrotnie korzysta się także, gdy ma dojść do fuzji lub przejęcia firmy przez inny podmiot. Specjaliści sugerują jednak, aby taka kontrola była wdrażana regularnie, dzięki czemu będzie mogła zapewnić ciągłość bezpieczeństwa danych i uniknąć ewentualnych ataków. Co ważne, audyt IT powinno przeprowadzać się za każdym razem, gdy naruszone zostało bezpieczeństwo systemu lub doszło do wycieku danych.

Korzyści z przeprowadzenia audytu IT

Przeprowadzenie audytu IT niesie ze sobą wiele korzyści dla działalności firmy. Po pierwsze, pozwala on na zwiększenie bezpieczeństwa danych przechowywanych w systemach informatycznych, co jest kluczowe dla prowadzenia legalnej i odpowiedzialnej działalności gospodarczej. Po drugie, inwestycja ta zwróci się w dłuższej perspektywie czasowej poprzez usprawnienie funkcjonowania systemów informatycznych i tym samym zwiększenie efektywności działań firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.