Artykuł sponsorowany

Kiedy warto zrobić audyt przedsiębiorstwa?

Kiedy warto zrobić audyt przedsiębiorstwa?

Audyt przedsiębiorstwa dla wielu właścicieli firm wiąże się z dużym stresem, gdyż obnaża on wszelkie występujące w nim nieprawidłowości. Muszą oni jednak zrozumieć, że jest on szansą na polepszenie funkcjonowania ich organizacji i zapewnia wiele ważnych informacji ułatwiających podejmowanie decyzji zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym. Kiedy warto wobec tego przeprowadzić audyt przedsiębiorstwa? 

Przed dokonaniem znaczących transakcji oraz inwestycji

Duże transakcje oraz inwestycje mogą być zarówno szansą, jak i zagrożeniem dla organizacji. Dlatego też to właśnie przed ich zrealizowaniem warto zdecydować się na audyt przedsiębiorstwa. Dzięki niemu można będzie bowiem przede wszystkim o wiele skuteczniej oszacować wszelkie konsekwencje danego działania. Jego wyniku umożliwią  także wdrożenie właściwych rozwiązań, które będą miały na celu na przykład ochronę prawną majątku przedsiębiorstwa, przed skutkami transakcji czy inwestycji. 

Gdy przedsiębiorstwo zbliża się do niewypłacalności

Kolejną z sytuacji w przypadku której warto zdecydować się na audyt przedsiębiorstwa, który w Warszawie może przeprowadzić Kancelaria Ekonomiczno-Prawna Doradca jest moment, w którym firma nieuchronnie zbliża się do niewypłacalności. W takim przypadku przeprowadzony audyt pozwoli obiektywnie ocenić jej sytuację finansową, dostarczając na jej temat wielu istotnych informacji. Dodatkowo ułatwi on także znalezienie optymalnych rozwiązań restrukturyzacyjnych, które po ich wdrożeniu uchroni przedsiębiorstwo przed bankructwem. 

Gdy realizacja przyjętej strategii przedsiębiorstwa nie idzie zgodnie z planem

Wiele przedsiębiorstw pomimo jasno wytyczonej strategii działania nie funkcjonuje zgodnie z założeniami. W tym przypadku rozwiązaniem tego problemu mogą również przynieść informacje jakie zapewnia audyt operacyjny. Opiera się on bowiem na analizie dokumentów, wewnętrznych procedur oraz procesów zachodzących w firmie, a także sporządzeniu analizy SWOT. Dzięki temu gwarantuje możliwość znalezienia źródła niepowodzeń przedsiębiorstwa. Dodatkowo pozwala on także na wprowadzenie na tej podstawie odpowiednich usprawnień, które zagwarantują skuteczne i efektywne realizowanie strategii przedsiębiorstwa. Tym samym umacniając jego pozycję wśród konkurencji na rynku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.