Artykuł sponsorowany

Kiedy zrobić badanie wzroku?

Kiedy zrobić badanie wzroku?

Badanie wzroku to czynność przeprowadzana nie tylko w klinikach i przychodniach okulistycznych, ale także w zakładach optycznych. Dobrze, jeśli dana osoba przynajmniej raz w życiu zgłosi się do specjalisty, który przyjrzy się narządowi wzroku. Może się okazać, że na problem danego pacjenta lub klienta szybko znajdzie się remedium. Kiedy warto rozważyć taką wizytę i jak ona przebiega?

Z jakimi objawami warto się zgłosić na badanie wzroku?

Możesz rozważyć wizytę u specjalisty, jeśli borykasz się z takimi dolegliwościami jak:

  • niewyraźne widzenie z bliska lub z daleka,

  • zamazany obraz,

  • widoczne „plamki”,

  • zez,

  • ból głowy przy nadmiernym skupianiu wzroku,

  • problem z odzyskiwaniem ostrości obrazu (zaburzenia akomodacji).

Jeśli zauważasz u siebie takie lub inne symptomy, warto zgłosić się na badanie wzroku. W Krakowie Podgórzu takie usługi świadczy zakład optyczny Optomed.

Pamiętaj, że reagując szybko na problem, masz szansę uzyskać równie szybkie rozwiązanie.

Rodzaje badań okulistycznych u optyka

Badanie wzroku można wykonywać wieloma metodami, a w diagnostyce coraz częściej wykorzystuje się nowoczesny sprzęt. Taki, który pozwoli na postawienie szybkiej, trafnej diagnozy, z maksymalnym komfortem dla osoby poddanej badaniu.

Do przykładowych czynności zaliczają się:

  • badanie dna oka,

  • ocena widzenia stereoskopowego,

  • badanie wzroku z wykorzystaniem tablicy Snellena,

  • badanie komputerowe umożliwiające diagnozę astygmatyzmu,

  • badania okulistyczne kierowców.

To pierwsze umożliwia wykrycie wielu chorób narządu wzroku. Poprzedzone jest podaniem pacjentowi kropel z atropiną, które rozszerzają źrenicę i tym samym zwiększają widoczność dna oka.

Bardziej szczegółowe jest badanie oceny widzenia stereoskopowego – jest przeprowadzane na przykład we wspomnianym zakładzie optycznym Optomed. Takie pomiary widzenia obuocznego pozwalają ocenić jakość widzenia każdego oka oraz współpracy między nimi.

Każda wizyta powinna również być oparta o szczegółowy wywiad z pacjentem. Na tej podstawie można wysunąć wiele wniosków, odnoszących się do przebytych chorób czy prowadzonego stylu życia.

Czemu warto zgłaszać się na badanie wzroku?

Nieostre widzenie, problemy z utratą koncentracji czy migrenowe bóle głowy to problemy, które znacząco obniżają jakość życia.

Zamiast zwlekać, warto poszukiwać pomocy i zgłosić się na konsultację z optykiem. Profesjonalista na pewno dobierze dla Ciebie takie akcesoria, które pozwolą Ci odzyskać komfort codziennego funkcjonowania. Przy okazji postawi diagnozę, z jaką możesz podejmować dalsze działania w celu poprawy zdrowia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.