Artykuł sponsorowany

Kryteria wyboru zakładu pogrzebowego

Kryteria wyboru zakładu pogrzebowego

Pogrzeb najbliższej osoby jest traumatycznym wydarzeniem. Bliscy zmarłej osoby, pogrążeni w smutku i żałobie, muszą zająć się pochówkiem. Dobry zakład pogrzebowy dba o swoich klientów i potrafi zapewnić empatyczną obsługę. Czym jeszcze powinna charakteryzować się taka firma? Czy przy wyborze należy sugerować się tylko ceną?  

Jak wybrać dobry zakład pogrzebowy?

Jednym z najważniejszych kryteriów wyboru dobrej firmy pogrzebowej jest dogodna lokalizacja oraz przystępna cena za usługi. Zakłady pogrzebowe znajdują się zazwyczaj bardzo blisko cmentarzy, katedr, większych kościołów. Żałobnicy najczęściej decydują się na usługi przedsiębiorstwa lokalnego, które może poszczycić się dobrym kontaktem z okolicznym proboszczem, zarządem cmentarza, obsługą prosektorium oraz doskonałą znajomością różnych zakątków docelowego cmentarza.

Profesjonalne zakłady pogrzebowe są zwykle dostępne całodobowo, dzięki czemu można zwrócić się do nich o każdej porze (nawet późno w nocy). Pracownicy firmy pogrzebowej zjawią się i zbiorą zmarłego do chłodni w krótkim czasie. Dobre przedsiębiorstwo powinno także świadczyć usługi transportu zwłok. Pracownicy pomagają także w realizowaniu wszelkich formalności z pogrzebem czy odbiorem ciała z innego miasta, kraju.

Sprawdzonym i polecanym zakładem pogrzebowym jest Dom Pogrzebowy Szadkowski, świadczący usługi na terenie województwa mazowieckiego.

Transparentność usług

Niektóre zakłady pogrzebowe stosują niestosowne triki marketingowe, np. pociągają dodatkową, niezaplanowaną, dużą opłatę za oprawę muzyczną, kwiaty, karawanę. Usługi firmy powinny być transparentne. Żałobnicy muszą wiedzieć już na samym początku, jaką cenę za pogrzeb mogą ponieść i czy zasiłek pogrzebowy wystarczy na zorganizowanie pogrzebu. Wiele zależy od ich osobistych upodobań, np. wyboru droższej trumny, dodatkowych usług kamieniarskich. 

Dobra firma pogrzebowa zajmie się organizacją pogrzebu w sposób kompleksowy, uwzględniając również formalności (np. wykupienie miejsca na pochówek, wypełnienie wniosku o zasiłek pogrzebowy, odbiór aktu zgonu). Nowoczesne zakłady pogrzebowe nie boją się oryginalnych rozwiązań, np. elektrycznej windy, spuszczającej trumnę do grobu, dodatków wizualnych. 

Kultura osobista pracowników

Zakład pogrzebowy musi zapewnić profesjonalną, kulturalną, empatyczną obsługę. Pracownicy muszą pamiętać, że mają do czynienia z żałobnikami, którzy opłakują najbliższe osoby. Wszelkie zagrywki marketingowe, niewłaściwa postawa i niekulturalne zachowanie nie wchodzą w grę. Obsługa zakładu pogrzebowego musi okazać klientom współczucie, wsparcie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.