Artykuł sponsorowany

Kto może korzystać z ryczałtu ewidencjonowanego?

Kto może korzystać z ryczałtu ewidencjonowanego?

Ryczałt ewidencjonowany to jedna z najprostszych form opodatkowania w przypadku firm jednoosobowych. Polega on na płaceniu podatku od przychodu. Nie uwzględnia się w tym przypadku kosztów. Tego typu rozwiązanie dotyczy jednak nie tylko jednoosobowych działalności gospodarczych, ale również spółek osobowych. Kiedy jest to opłacalna opcja i kto może z niej skorzystać? Sprawdź najważniejsze informacje na ten temat.

Ryczałt ewidencjonowany – podstawy, o których warto wiedzieć

Ryczałt ewidencjonowany przysługuje jedynie wybranej grupie podatników. Jak zgodnie zaznaczają specjaliści z takich firm, jak Abacus Kancelaria Księgowo-Podatkowa, najważniejszym ogranicznikiem w tym przypadku jest forma prowadzenia działalności. Z takiego opodatkowania mogą skorzystać osoby prowadzące jednoosobową działalność, spółki cywilne i jawne. Na uwagę zasługują także inne kwestie. Dotyczą one uzyskania w poprzednim roku rozliczeniowym przychodów, które:

  • z działalności prowadzonej samodzielnie nie mogą przekraczać 2 milionów euro,
  • z działalności, takiej jak spółka jawna, w przypadku wszystkich wspólników nie przekraczają 2 milionów euro.

Jak kształtują się stawki w przypadku ryczałtu ewidencjonowanego?

Zgodnie z zasadami podatek odprowadzany w formie ryczałtu, opłacany jest od przychodów, jakie zostały uzyskane z prowadzenia danej działalności gospodarczej. Dotyczy to zarówno usług, jak i produktów oferowanych przez dane przedsiębiorstwo. Wspomniane przychody nie są pomniejszone o koszty związane z działalnością. Stawki ryczałtowe oblicza się na podstawie z góry określonego oprocentowania. Warto natomiast zaznaczyć, że przedsiębiorca ma możliwość opłacania ryczałtu nie tylko w oparciu o jedną stawkę, ale nawet kilka z nich. Dotyczy to tych firm, których zakres działalności jest dość mocno zróżnicowany.

Komu powierzyć finanse przedsiębiorstwa?

Osoba odpowiedzialna za rozliczanie opodatkowania powinna dysponować odpowiednią wiedzą w tym zakresie. W przypadku małych przedsiębiorstw oraz tych prowadzonych przez jedną osobę nie ma jednak konieczności zakładania osobnego działu w firmie odpowiedzialnego za księgowość – jest to najczęściej nieopłacalne. Samodzielne rozliczenia również nie należą do najlepszych rozwiązań. Przepisy ciągle się zmieniają, dlatego trzeba być z nimi na bieżąco. Najlepiej powierzyć księgowość zewnętrznemu podmiotowi, który doskonale orientuje się w aktualnych rozporządzeniach. W takim przypadku nie trzeba obawiać się błędów podczas rozliczania podatków.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.