Lokalizacja magazynu a dostęp do portów morskich
Magazynowanie towarów to kluczowy element łańcuchów dostaw. Bliskość portów morskich to w tym kontekście ważna zaleta – żegluga stanowi bowiem jedną z głównych dziedzin transportu. Obecnie można zaobserwować rozwój usług logistycznych w obszarze nadmorskim, co jest bezpośrednio wynikiem rozbudowanych struktur handlu międzykontynentalnego i międzynarodowego.
Bliskość portu morskiego jako zaleta lokalizacji magazynu
Magazynowanie polega na przyjmowaniu zamówień i ich realizacji, a więc na długoterminowym składowaniu towarów i sprawnym nimi zarządzaniu. Ostatecznie zawsze przy wyborze lokalizacji magazynu bierze się pod uwagę dostępność infrastruktury – centra logistyczne muszą być dobrze skomunikowane z całym obszarem kraju oraz umożliwiać prowadzenie handlu na poziomie międzynarodowym i międzykontynentalnym. W tym kontekście kluczowa jest bliskość portów morskich.
Usługi magazynowania w zachodniopomorskim cieszą się rosnącą popularnością – kontrahenci coraz większą uwagę przykładają bowiem do lokalizacji i możliwości, jakie niesie dostęp do żeglugi morskiej. Magazyny są ściśle powiązane z rozbudowanymi procesami logistycznymi i spedycyjnymi oraz przeładunkowymi. Hale często są miejscem przerzutu towarów dostarczanych drogą morską, które następnie dystrybuowane są po obszarze kraju transportem drogowym.
W kontekście transportu towarów ważna jest także dostępność przepraw promowych – załadowany pojazd przewożony jest za pomocą promu do jednego z krajów nadbałtyckich. Pozostała część trasy do punktu docelowego ciężarówka pokonuje drogą lądową. Usługi z zakresu obsługi logistycznej i spedycyjnej transportu do Skandynawii oferuje firma Enterprise Logistics, która dysponuje 16 000 m2 powierzchni magazynowych w Stargardzie.
Znaczenie żeglugi morskiej i przepraw promowych dla transportu
Transport morski wykorzystywany jest głównie w handlu międzynarodowym – tą drogą przewożone są ładunki o dużym ciężarze, które nie wymagają szybkiej dostawy. Transport morski jest możliwy dzięki funkcjonowaniu portów, w których następuje przeładunek i składowanie towarów. Do przewozu ładunków używa się statków drobnicowych, kontenerowców, masowców, tankowców oraz samochodowców.
Osobną kategorię stanowią przeprawy promowe, które umożliwiają przewóz wielu ciężarówek jednocześnie bez konieczności ich rozładowywania. Zwykle kurs jest bukowany już na etapie planowania trasy, co powala na sprawną realizację zleceń transportowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana