Artykuł sponsorowany

Monitoring na parkingu – czy to konieczne?

Monitoring na parkingu – czy to konieczne?

Odpowiedni system kamer, zainstalowanych na parkingu – czy to supermarketu, czy to przy bloku mieszkalnym, a także na parkingach będących częścią innych obiektów użyteczności publicznej, znacząco wpływa na poprawę bezpieczeństwa. Monitoring bez wątpienia poprawia także komfort użytkowania danej przestrzeni i usprawnia jej działanie. Ale to niejedyne korzyści, wynikające z instalacji monitoringu. Dlaczego warto zainstalować system kamer na parkingu?

Dlaczego warto zainwestować w monitoring na parkingu?

Aby umożliwić komfortowe i bezpieczne korzystanie z parkingu, warto odpowiednio zorganizować jego przestrzeni. Istotne jest wdrożenie odpowiedniego systemu parkingowego: oznakowanie kierunku jazdy, wyznaczenie stref parkingowych, miejsc dla niepełnosprawnych, ciągów komunikacyjnych. Na wielu parkingach pomocne może być zainstalowanie elementów takich, jak szlabany parkingowe czy parkometry. Rozwiązaniem, które bez wątpienia wpłynie na bezpieczeństwo na parkingu, a także skutecznie poprawi jego obsługę, jest monitoring. Dlaczego warto zainwestować w monitoring na parkingu?

Na pewno nie raz, jako właściciel auta spotkałeś się z sytuacją, kiedy już po powrocie do domu – z zakupów, pracy czy z basenu, zauważyłeś na karoserii auta wgniecenie lub rysę, której nie było zanim opuściłeś miejsce zamieszkania. A może zdarzyło Ci się paść ofiarą wandala, który urywa lusterka, niszczy karoserię, wyrywa tablice rejestracyjne? Dość często, pozostawione bez odpowiedniego nadzoru parkingi, opanowywane są także przez złodziei i grabieżców, którzy korzystając z okazji kradną to, co najcenniejsze w pozostawionych samochodach. Na niezabezpieczonych parkingach czy placach, najczęstszym łupem padają cenne rzeczy pozostawione w samochodzie: dokumenty, portfele, laptopy, telefony komórkowe, tablety. Nie sposób nie wspomnieć także o znacznie bardziej niebezpiecznych sytuacjach, takich jak: potrącenia pieszych, rozboje, ataki, napady czy porwania.

Odpowiednio dopasowany system monitoringu na parkingach, pozwala na zapobieganie tego typu sytuacjom, a w razie ich wystąpienia – na szybkie i sprawne dojście do sprawcy. Nagranie z monitoringu to najważniejszy, a czasami wręcz jedyny dowód na to, że dane zdarzenie miało miejsce. Monitoring może być także najzwyczajniej doskonałym i szybkim sposobem na identyfikację osób korzystających z miejsc parkingowych.

Sprawdzoną i polecaną firmą, oferującą najwyższej jakości systemy parkingowe (w tym m. in.: monitoring, szlabany, parkometry, e-upoważnienia do parkowania, kasy parkingowe), jest Departament Zarządzania Parkingami. Firma świadczy usługi kompleksowego zarządzania parkingami, projektuje, instaluje oraz obsługuje cały system parkingowy.

Rodzaje systemów monitoringu na parkingu

W systemach parkingowych wykorzystuje się głównie dwa rodzaje monitoringu. Wśród najpopularniejszych wymienia się kamery ANPR oraz kamery z funkcją auto-tracking. Czym charakteryzują się oba te rodzaje?

Kamery ANPR ułatwiają efektywne zarządzanie parkingami, a także bieżącą i dokładną kontrolę stref parkingowych. Kamery ANPR korzystają z technologii rozpoznawania tablic rejestracyjnych, dzięki czemu z powodzeniem zastępują parkometry – kierowcy nie muszą bowiem pobierać biletu z urządzenia. Kamery odczytują numery rejestracyjne pojazdów wjeżdżających na parking, następnie numery trafiają na serwer firmy obsługującej parking, a na pojazd nałożone zostaje czasowe upoważnienie do postoju.

Innym sposobem na utrzymanie najwyższego poziomu bezpieczeństwa, a także na sprawną obsługę parkingu, są kamery z funkcją auto-tracking, które umożliwiają automatyczne nakierowanie urządzenia na poruszający się obiekt, a także pozwalają na czasowe śledzenie go. W momencie, gdy w polu widzenia kamery pojawia się obiekt (samochód, poruszający się człowiek), jej obiektyw automatycznie podąża za ruchomym celem. Obserwacja trwa, do póki obiekt nie zniknie z pola widzenia kamery. Konfiguracja kamer wyposażonych w funkcję auto-trackingu, polega na oszacowaniu minimalnego rozmiaru obiektu – w momencie, gdy obiekt o określonych rozmiarach pojawi się w zasięgu oka kamery, zostaje uruchomiona funkcja automatycznego śledzenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.