Artykuł sponsorowany

Na co zwrócić uwagę przy wyborze biura rachunkowego?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze biura rachunkowego?

Prowadzenie własnej działalności to nie tylko szansa na spełnienie zawodowe i atrakcyjne zarobki, ale też ogromna odpowiedzialność. Lwią częścią zarządzania własnym biznesem jest jego prawidłowe księgowanie. Obecnie zdecydowana większość firm decyduje się na outsourcing księgowy, czyli powierzenie tego zadania zewnętrznemu biuru rachunkowemu. W tym artykule podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze takiego biura.

 

Kwalifikacje i doświadczenie pracowników biura księgowego

 

To bez wątpienia pierwsze, co należy sprawdzić, wybierając biuro księgowe. Prowadzenie księgowości wymaga stałego dokształcania się i znajomości wciąż zmieniających się przepisów prawa. Dowodem na to mogą być różnego rodzaju certyfikaty i świadectwa, jak np. Świadectwo Kwalifikacyjne wydawane przez Ministra Finansów. Ważne jest też doświadczenie – im dłużej pracownicy biura księgowego są aktywni zawodowo, tym większa szansa, że należycie wywiązują się ze swoich obowiązków. Dodatkowym atutem jest posiadane przez biuro ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, choć nie jest ono obowiązkowe.

 

Referencje dotychczasowych klientów biura księgowego

 

Wiele o wybranym biurze księgowym powiedzieć mogą także opinie jego klientów. Z nich można dowiedzieć się, czy pracownicy biura są aktywni, mają odpowiednie podejście do klientów, dysponują narzędziami usprawniającymi obieg dokumentów lub rozwiązaniami, które ułatwiają współpracę z biurem. Właściciele firm, którzy decydują się na outsourcing księgowy, nie powinni dopominać się o dokumenty ani sami pilnować terminów zeznań podatkowych. Dobre biuro księgowe, jak np. Biuro Księgowo-Podatkowe w Szczecinie, zdejmuje z nich tę odpowiedzialność.

 

Jakość i wachlarz świadczonych przez biuro księgowe usług

 

Zdarzają się sytuacje, gdy potrzebna będzie pomoc wykraczająca poza podstawowe obowiązki księgowe. Dobrze więc wybrać biuro, które zatrudnia różnych specjalistów bądź z nimi współpracuje. Nowoczesnemu biuru księgowemu można powierzyć także tłumaczenie dokumentów czy stworzenie strony internetowej. Kolejnym atutem będzie reprezentowanie klientów przed urzędami i doradztwo podatkowe. Warto też wybrać biuro, które odpowiada potrzebom konkretnego przedsiębiorstwa – jednoosobowa działalność wymaga innych rozwiązań niż korporacja.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.