Artykuł sponsorowany

Na co zwrócić uwagę przy zakupie wózka widłowego?

Na co zwrócić uwagę przy zakupie wózka widłowego?

Na rynku dostępne są nowe i używane wózki widłowe o rozmaitych parametrach. Wózek jest urządzeniem, który z zasady ma być eksploatowany intensywnie przez wiele motogodzin, dlatego warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych cech. Wózki mogą mieć różny napęd i udźwig, a w przypadku wózków używanych ważnym terminem jest resurs.

Kupujemy wózek widłowy

Przy wyborze wózka widłowego trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim markę, cenę i parametry techniczne, które muszą odpowiadać warunkom pracy, w jakich wózek będzie eksploatowany. Jeśli kupujemy wózek do hali magazynowej lub zamkniętych pomieszczeń, to nie można wybrać wózka z silnikiem spalinowym – jedynym słusznym wyborem jest wówczas wózek elektryczny, który nie generuje spalin. Jeśli wózek będzie pracował na przykład na składzie budowlanym i poruszać się będzie po nierównym podłożu, to lepiej kupić wózek spalinowy.

Warto wybierać wózki widłowe renomowanych producentów. Dostawca wózków widłowych Truck Motor z Olsztyna jest autoryzowanym dystrybutorem i serwisantem wózków widłowych Heli. Ceny wózków widłowych mogą oscylować w różnych granicach i zależą głównie od parametrów technicznych. Warto zatem wybierać wózki adekwatne do potrzeb i nie przepłacać za urządzenia, których potencjału nie będziemy mogli wykorzystać. Kluczowym parametrem jest maksymalny udźwig, czyli ładowność wózka.

Używane wózki widłowe

W wielu sytuacjach zakup używanego wózka widłowego będzie rozsądnym rozwiązaniem, zwłaszcza w przypadku przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają działalność. Przy zakupie wózka używanego trzeba dokładnie sprawdzić dokumentację techniczną prowadzoną przez serwis wózków widłowych. Warto zapoznać się z przebiegiem określanym w motogodzinach, dotychczasowymi naprawami oraz zbliżającymi się terminami obowiązkowych przeglądów i serwisów, które dla urządzeń UDT są obowiązkowe. Dobrze, jeśli sprzedawca wózków używanych udziela gwarancji na sprzęt.

Przy zakupie wózka używanego kluczowym pojęciem jest resurs – są to parametry graniczne określane na podstawie cykli pracy i stanu obciążenia UTB zdefiniowane w okresie eksploatacji z uwzględnieniem warunków pracy. Resurs jest zatem zdolnością użytkową wózka, czyli okresem, w jakim urządzenie będzie mogło bezpiecznie działać.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.