Artykuł sponsorowany

Na czym polega audyt efektywności energetycznej?

Na czym polega audyt efektywności energetycznej?

Energetyka jest obecna tak naprawdę wszędzie. Bez niej funkcjonowanie w obecnych czasach byłoby bardzo utrudnione. Instalacje elektryczne są kluczowe zarówno dla gospodarstw domowych, jak i zakładów przemysłowych. To właśnie dlatego rachunki za zużycie energii mają tak duży wpływ na finanse. Jak zoptymalizować wydatki na energię? Dowiedz się więcej o audytach efektywności energetycznej.

 

Czym jest audyt efektywności energetycznej?

Audyt efektywności energetycznej w przeciwieństwie do audytu energetycznego nie jest obowiązkowy. Ten drugi musi zostać wykonany przez każde przedsiębiorstwo zatrudniające ponad 250 pracowników lub osiągające roczny obrót netto przekraczający 50 milionów euro. W przypadku audytu efektywności energetycznej badania są bardziej sprecyzowane. Analiza obejmuje sprawdzenie efektywności poszczególnych źródeł energii w przedsiębiorstwie. Dzięki szczegółowemu badaniu możesz poprawić efektywność energetyczną firmy. Celem audytu jest ocena stanu technicznego poszczególnych jednostek oraz znalezienie rozwiązań optymalizujących zapotrzebowanie, co za tym idzie wydatki na energię elektryczną. W przeprowadzaniu audytów efektywności energetycznej dla mniejszych i średnich przedsiębiorstw specjalizuje się IT-ENERGY z Poznania. Firma jest gotowa zrealizować najbardziej skomplikowane zlecenie z uwzględnieniem potrzeb klienta.

 

Audyt efektywności energetycznej – dla kogo?

Chociaż analiza efektywności energetycznej nie jest wymagana, w wielu przypadkach warto ją przeprowadzić. Z takiego rozwiązania powinny skorzystać przede wszystkim firmy ubiegające się o białe certyfikaty.  Przyznawane są one na podstawie wniosków składanych w URE i stanowią podstawę do uzyskania dofinansowania dla firmy. Audyt efektywności energetycznej zalecany jest również dla przedsiębiorstw o dużym zapotrzebowaniu na energię elektryczną. Dzięki takiemu badaniu możesz ograniczyć wydatki na prąd i podreperować budżet firmy. Wynik audytu pozwala na przemyślane zaplanowanie prac modernizacyjnych budynków. Szczegółowa analiza ułatwi dobranie optymalnych rozwiązań technologicznych. Warto dodać, że właściwe gospodarowanie nośnikami energii jest nie tylko opłacalne pod względem finansowym, ale przy okazji pozytywnie wpływa na środowisko naturalne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.