Artykuł sponsorowany

Na czym polega pełna księgowość?

Na czym polega pełna księgowość?

Każda firma ma obowiązek ewidencjonowania przychodów i kosztów oraz stanu majątkowego. W tym przypadku wyróżnia się między innymi księgowość uproszczoną i pełną. Choć przepisy podatkowe dają pewną dowolność w rozliczaniu się z urzędem skarbowym, niektóre przedsiębiorstwa są zobowiązane do prowadzenia pełnej księgowości. Na czym ona dokładnie polega? Na pytania odpowiadają eksperci.

 

Kto jest zobowiązany do prowadzenia pełnej księgowości?

Decydując się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej, należy wiedzieć, że niektóre formy księgowości można prowadzić, a inne trzeba. Na sposób rozliczania się z urzędem skarbowym i odprowadzania podatków wpływ ma wiele czynników. Do pewnego momentu przedsiębiorstwo może prowadzić księgowość uproszczoną, po nim zaś musi przejść na pełną. Do tego rodzaju rozliczeń zobowiązane są:

  • osoby fizyczne,
  • spółki cywilne osób fizycznych,
  • spółki jawne osób fizycznych,
  • spółki partnerskie.

Aby przejście na księgowość pełną było konieczne, przychód więzionych wyżej jednostek za ubiegły rok musi wynieść nie mniej niż 1 200 000 euro. Jeśli kwota ta jest mniejsza, można zdecydować się na inną formę rozliczenia z urzędem skarbowym.

Pełna księgowość jest bardzo skomplikowana. W tym przypadku najlepiej zatrudnić doświadczonego księgowego. Profesjonalne usługi w tym zakresie świadczy Biuro Rachunkowe Zysk z Gorzowa Wielkopolskiego.

 

Co wchodzi w zakres pełnej księgowości?

Pełna księgowość to złożony i niezwykle precyzyjny sposób ewidencjonowania oraz analizowania przychodów i wydatków przedsiębiorstwa. Jeśli firma zdecyduje się na jej prowadzenie, będzie mogła uzyskać dokładną ocenę swojej kondycji i zaplanować budżet.  W ramach pełnej księgowości rejestrowane są wszelkie zdarzenia gospodarcze zaistniałe w przedsiębiorstwie. Do jej wdrożenia konieczne jest założenie konta syntetycznego i analitycznego. Zatrudniony w firmie księgowy prowadzi księgi finansowe i rachunkowe, w skład których wchodzą:

  • dziennik,
  • konta księgi głównej i ksiąg pomocniczych,
  • zestawienie obrotów i sald księgi głównej i ksiąg pomocniczych,
  • wykaz składników aktywów i pasywów.

Dzięki pełnej księgowości przedsiębiorca ma szczegółowy obraz finansów swojej firmy. Może zatem poznać jej kondycję i zaplanować przyszłe wydatki. Dzięki znajomości sytuacji finansowej firmy można dokładnie sporządzić jej budżet. Warto zatem zdecydować się na tę formę rozliczenia nie tylko w razie konieczności. Zatrudnienie sprawdzonego księgowego pozwala na dokładne ewidencjonowanie zysków i strat przedsiębiorstwa.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.