Na czym polega terapia odruchów metodą INPP?
NMI, czyli niedojrzałość neuromotoryczna to opóźnienie w funkcjonowaniu Centralnego Układu Nerwowego (CUN) człowieka, które nie jest wynikiem jego uszkodzeń czy choroby degeneracyjnej mózgu. W jej przypadku CUN funkcjonuje na poziomie pierwszego etapu rozwoju ruchowego. Leczenie NIM możliwe jest natomiast za pomocą terapii INNP.
Czym jest terapia INPP?
Terapia INPP została opracowana w Wielkiej Brytanii przez Instytut Psychologii Neurofizjologicznej INPP. Stosowana jest ona w przypadku zdiagnozowania Niedojrzałości Neuromotorycznej u dzieci powyżej 6 miesiąca życia, a także w przypadku występowania niedojrzałych odruchów posturalnych u osób powyżej 3,5 roku życia. Terapia odruchów metodą INPP bazuje na ćwiczeniach, będących naturalnymi wzorcami ruchowymi, wykonywanymi przez poprawnie rozwijające się dziecko w trakcie 1 roku życia.
W jakich przypadkach zaleca się diagnostykę i rozpoczęcie terapii metodą INPP?
Zgodnie z opracowaną metodą identyfikowania oraz oceny oznak związanych z niedojrzałością neuromotoryczną diagnostykę w tym kierunku, a także ewentualne wdrożenie terapii INPP zaleca się w przypadkach, gdy u dziecka występuje:
zaburzenie koordynacji ruchowej oraz równowagi,
choroba lokomocyjna,
trudności związane z nauką pisania oraz czytania,
trudności związane z nauką matematyki,
obniżona koordynacja ruchowo-wzrokowa,
problemy z wysławianiem się oraz artykułowaniem słów,
problemy z utrzymaniem moczu w wieku powyżej 5 lat,
przetrwały odruch Moro,
zaburzenia koncentracji,
zespół Aspergera.
Sama diagnoza polega natomiast na wypełnieniu Rozwojowego Testu Przesiewowego oraz obserwacji zachowań dziecka podczas wykonywania różnych czynności.
Jak przebiega terapia stymulowania i hamowania odruchów INPP?
Terapia stymulowania i hamowania odruchów INPP, z której w Lublinie skorzystać można w Pracowni Diagnozy i Terapii Dziecka Grzegorza Borkowskiego polega na dobraniu przez specjalistę zestawu odpowiednich ćwiczeń ruchowych. Muszą być one wykonywane codziennie, aby możliwe było uzyskanie rezultatów terapii, w postaci normalizacji między innymi w obrębie zarówno małej, jak i dużej motoryki, a także postawy, świadomości ciała oraz świadomości przestrzennej. Dzięki temu funkcjonowanie poznawcze dziecka zostaje poprawione, a ono samo może się prawidłowo rozwijać.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana