Artykuł sponsorowany

Najnowsze trendy w branży funeralnej. Co warto wiedzieć?

Najnowsze trendy w branży funeralnej. Co warto wiedzieć?

Ceremonia pogrzebowa jest ostatnią okazją do tego, by uczcić pamięć o bliskiej osobie. Zmieniające się obyczaje pogrzebowe pozwalają organizatorom na dużo większą kreatywność, niż jeszcze kilka lat temu. Oryginalna oprawa, stylowe trumny, bogato zdobione urny to tylko niektóre elementy pozwalające w niebanalny sposób uczcić pamięć zmarłego. Sprawdź pozostałe trendy w branży funeralnej.

Na czym polegają pogrzeby humanistyczne?

Wszystkie branże podlegają wpływom trendów. Również branża funeralna wychodzi z coraz odważniejszymi propozycjami. W Polsce zwyczaje pogrzebowe są głęboko zakorzenione, dlatego też trendy modowe nie są jeszcze tak kontrowersyjne, jak na zachodzie. Jednak także w naszym kraju coraz więcej osób decyduje się zorganizować bliskim niespotykane pożegnanie.

Okazją do oryginalnego pożegnania zmarłego może być organizacja pogrzebu świeckiego, czyli tzw. humanistycznego. Takie uroczystości są personalizowane, nie są ograniczane tradycją religijną, więc rodzina zmarłego może nadać im niekonwencjonalny charakter. Pogrzeby świeckie prowadzi najczęściej mistrz ceremonii. Wygłasza on przemowę upamiętniającą zmarłego. Na takich uroczystościach często czytana jest także poezja lub proza, a najbliższa rodzina i przyjaciele wygłaszają samodzielnie przygotowane mowy.

Istotną kwestię odgrywa także muzyka. Żałobnicy mogą wysłuchać dowolnego utworu, niekoniecznie mającego podniosły i melancholijny charakter. W przypadku pogrzebów świeckich bardzo często zwłoki są kremowane.

Aktualne trendy pogrzebowe

Żałobnicy coraz częściej szukają sposobów na stylowe pochowanie zmarłego. Niezmiennie, do pochówku najczęściej wybierane są wciąż drewniane trumny. Ich szeroki wybór oferuje np. Dom pogrzebowy Fenix w Przemkowie przy ul. Głogowskiej 11. Modne są także trumny i urny w mniej oczywistych formach czy kształtach. Pojawiają się na nich bogate zdobienia czy odważne kolory. Nietypowe nagrobki i karawany pogrzebowe to także element oryginalnych pogrzebów.

Branża funeralna rozrasta się i modernizuje także pod względem ekologicznym. Jednym z najnowszych trendów są pogrzeby ekologiczne. Do ich przygotowania używane są tylko materiały biodegradowalne (także trumny czy urny). W tym wypadku często odchodzi się także od tradycyjnych nagrobków na rzecz roślin lub naturalnych kamieni.

Nowe obyczaje pogrzebowe pozwalają także dzielić się żałobą w mediach społecznościowych. Coraz mniej przestają dziwić fotografie z uroczystości zamieszczane w social mediach. Co więcej, powstają także firmy, które oferują transmisje pogrzebowe na żywo. Choć wielu osobom może wydawać się to kontrowersyjne, to jednak dla osób, które nie mogą wziąć udziału w pogrzebie bliskiej osoby, takie rozwiązanie może być bardzo atrakcyjne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.