Artykuł sponsorowany

Specyfika spedycji towarów spożywczych

Specyfika spedycji towarów spożywczych

Przedsiębiorstwa zajmujące się handlem bardzo często decydują się na współpracę z firmami spedycyjnymi. W ten sposób przerzucają konieczność przewożenia towaru samodzielnie na zewnętrzną jednostką. Ta w imieniu klienta wykonuje szereg czynności, dzięki którym transport jest nie tylko szybki, ale co najważniejsze bezpieczny. Jak wygląda spedycja towarów spożywczych i czy ma dodatkowe wymagania? Sprawdź.

 

Czym jest spedycja?

Pojęcie spedycji często mylone jest z logistyką. Usługa ta ma jednak znacznie szerszy wymiar. Nie tylko organizuje przewóz wybranych towarów. Firmy takie jak Good Logistic oferują swoim klientom także:

  • doradztwo,

  • dobór właściwego środka transportu,

  • koordynację procesu załadunku i rozładunku,

  • kontrolę dokumentów,

  • dodatkowe czynności, np. związane z koniecznością dokonania odpraw celnych lub awizacji.

Spedycja drogowa to jedno z najpopularniejszych rozwiązań, na które decydują się przedsiębiorcy. Dopasowanie właściwego środka transportu umożliwia nie tylko przewóz standardowych ładunków, ale również płynów np. koncentratów owocowych, mleka czy czekolady. Z jakich naczep korzystają najczęściej firmy transportowe? Cysterny to obecnie najnowocześniejsze rozwiązanie do przewozu produktów spożywczych. Specjalne beczki to nie tylko gwarancja szczelności ładunku, ale również zapewnienie określonych warunków przewozu dla wybranych produktów.

 

Jakie wymagania dotyczą spedycji towarów spożywczych?

Przewożenie produktów spożywczych wymaga spełnienia określonych wymagań prawnych. Nie zastosowanie się do specjalnych norm zagraża nie tylko przewożonemu produktowi, ale przede wszystkim przyszłym konsumentom. Transport cysternami spożywczymi to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów przewożenia produktów spożywczych. Beczka przeznaczona do przewożenia tego rodzaju towarów musi jednak uzyskać pozytywną decyzję Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Co więcej, jeżeli przewożony ładunek ma pochodzenie zwierzęce, czyli np. mleko, konieczne jest zarejestrowanie pojazdu w Głównym Inspektoracie Weterynaryjnym. Po dostarczeniu wybranej partii produktów cysterna powinna być również dokładnie oczyszczona z wszelkich pozostałości i zabrudzeń. Dzięki temu może być ponownie wykorzystana do przewożenia innych ładunków.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.