Artykuł sponsorowany

Systemy CRM jako rozwiązanie dla handlu

Systemy CRM jako rozwiązanie dla handlu

Jeszcze do niedawna skrót CRM był dla wielu nic nieznaczący. Obecnie systemy te są już powszechnie znane jako oprogramowanie przynoszące korzyści w firmach handlowych. Systemy CRM zajmują się zarządzaniem relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Zawierają one zbiór zadań, procedur i narzędzi, które są niezbędne w handlu i kontakcie z kontrahentem.

Systemy CRM a zarządzanie relacjami z klientem

System CRM skupia się bezpośrednio na relacjach z klientem i ich zarządzaniem. Oprogramowanie tworzy przede wszystkim uporządkowane bazy kontrahentów i jasny podział uprawnień do ich obsługi. Dzięki temu można uniknąć prowadzenia równoległych rozmów z klientami i angażowania wielu pracowników w jeden proces handlowy. Systemy CRM umożliwiają także opisanie klientów różnymi parametrami, co znacznie ułatwia ich wyszukiwanie. Oprogramowanie pozwala więc na prowadzenie działań handlowo–marketingowych na wyselekcjonowanej grupie kontrahentów.

Planowanie zadań i uporządkowanie dokumentów

Systemy CRM są w stanie uporządkować nie tylko pracę firm handlowych, ale także koncernów farmaceutycznych. Przykładowo Oprogramowanie Partner Kamsoft umożliwia szybki dostęp do bazy leków. System wspomaga także pracę personelu medycznego, szybszy przepływ informacji oraz tworzenie elektronicznej dokumentacji medycznej. Tego typu specjalistyczne, dedykowane oprogramowanie oferuje np. firma Kamex.

Istotne w pracy handlowca jest także dokładne planowanie działań i realizacja planów aktywności handlowych. CRM pozwala na uporządkowanie zadań, zoptymalizowanie trasy i częstotliwości wizyt handlowych.

Dzięki wspólnym kalendarzom można również monitorować aktywność pracowników i skutecznie koordynować działania handlowe w firmie. Uporządkowane kalendarze pozwalają także ograniczyć czas przeznaczony na przygotowywanie czasochłonnych raportów codziennej aktywności. Systemy CRM są w stanie stworzyć katalogi dokumentów ze zdefiniowanymi prawami do ich odczytu. Dzięki temu w każdej firmie można łatwiej zarządzać dużą ilością plików, dzieląc je na kategorie. Korzyścią z posiadania wspólnej bazy dokumentów jest również możliwość łatwej aktualizacji plików.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.