Szukamy lokalu użytkowego na wynajem. Co wziąć pod uwagę?

Wiele firm potrzebuje lokali użytkowych, w których można zorganizować np. biuro. Obecnie na rynku znaleźć można wiele ofert obejmujących właśnie takie nieruchomości. Każda z nich cechuje się nieco innymi parametrami. Jak wybrać odpowiedni lokal użytkowy, który spełni oczekiwania danego klienta? Na jakie parametry trzeba zwrócić uwagę podczas wynajmowania nieruchomości tego typu?
Opłaty związane z wykorzystaniem lokalu
Dla wielu osób najważniejszym parametrem jest czynsz podstawowy najmu i dodatkowe opłaty. Często wynikają one ze zużywanych mediów czy takich udogodnień, jak np. podłączenie internetu. Wybierając odpowiedni lokal użytkowy, warto więc zastanowić się nad maksymalną miesięczną kwotą, którą możesz dać za jego wynajem. Często bardziej opłacalne jest podpisywanie umów trwających co najmniej kilka lat.
Koszty związane z wynajmem lokalu użytkowego różnią się również w zależności od tego, czy wynajmująca firma jest płatnikiem VAT. Kwestie podatkowe mogą mieć ogromny wpływ na ostateczną cenę lokalu. Warto dokładnie skonsultować ewentualne dodatkowe opłaty z właścicielem obiektu jeszcze przed zdecydowaniem się na dany lokal użytkowy.
Często biura trzeba dodatkowo urządzić lub dostosować do własnych potrzeb. To kolejny koszt, z jakim trzeba się liczyć podczas wynajmowania lokalu. Warto więc udać się do danego budynku i sprawdzić, czy jego standard odpowiada Twoim potrzebom. Dobrym pomysłem jest też przeliczenie ewentualnych kosztów związanych z jego adaptacją.
Udogodnienia i lokalizacja
W przypadku lokali użytkowych znaczenie ma lokalizacja danego obiektu. Warto, by pozwalał on na łatwy dojazd pracownikom. Istotne jest również położenie blisko restauracji, sklepów czy miejsc takich, jak np. przedszkola lub szkoły. Jeśli firma prowadzi działalność zagraniczną, nie można zapominać również o łatwym dojeździe z lotniska. Niektórzy pracownicy dojeżdżają również komunikacją miejską, dlatego w pobliżu muszą znaleźć się przystanki autobusowe lub tramwajowe.
Jeśli chodzi o udogodnienia, zdecydowanie najważniejszy jest parking. Większość pracowników dojeżdża bowiem do biura własnym samochodem. Parking można znaleźć m.in. w obiekcie Business Park Grunwald w Poznaniu. To nowoczesna przestrzeń stworzona z myślą zarówno o pracownikach, jak i kontrahentach. Powinna być ona na tyle duża, by bez problemu mieścić wszystkie samochody zatrudnionych osób.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Kancelaria Obsługi Nieruchomościami Westa Sp. z o.o.
Nieruchomości - zarządzanie woj. opolskie45-056 Opole, Kośnego 11 lok. 1
-
Barbara Chyła Zarządzanie i Administrowanie Nieruchomościami
Administracja domów mieszkalnych woj. mazowieckie96-300 Żyrardów, Mireckiego 46
-
Pactum Zarządzanie i Nieruchomości Sp. z o.o.
Nieruchomości - zarządzanie woj. zachodniopomorskie74-500 Chojna, Dworcowa 1
-
Abakus Anna Kurowska, Krystyna Wojciechowska
Nieruchomości - zarządzanie woj. mazowieckie01-578 Warszawa, pl. Henkla 6 lok. 40